Jak pisze "DGP", tajemnicą jest lista 144 stacji przejmowanych od węgierskiego koncernu MOL. Oraz to, "jak poradzić sobie z tamtejszym monopolistą przerabiającym tanią rosyjską ropę i lokalnymi przepisami pozwalającymi kupować paliwa znacznie poniżej cen rynkowych" - czytamy dalej.
Przypomnijmy, że przejęcie części stacji należących do Grupy Lotos przez węgierski MOL, budziło kontrowersje ze względu na postawę Węgier wobec wojny w Ukrainie i związki tego państwa z Rosją.
400 stacji MOL-a w Polsce nie stanowi żadnego zagrożenia dla gospodarki - przekonywał Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Połączenie PKN Orlen i Grupy Lotos stało się faktem w ubiegłym tygodniu. Od 1 sierpnia oba koncerny działają już jako jedna firma po tym, jak fuzja została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego.
W II kw. 2022 r. PKN Orlen zarobił ponad 3,5 mld zł. Od początku roku wynik netto płockiego koncernu paliwowego sięgnął już 6,5 mld zł. To o ponad połowę więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.