Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
Artykuł sponsorowany

Jak COVID-19 zmienia świat logistyki i transportu?

0
Podziel się:

Pandemia wywołana koronawirusem radykalnie i gwałtownie zmienia realia rynkowe. Wprowadzone przez państwa obostrzenia uderzają rykoszetem w liczne gałęzie produkcji, handlu i usług. Analitycy prognozują, że na globalnym rynku rodzi się kryzys jakiego nie było od dziesięcioleci.

Jak COVID-19 zmienia świat logistyki i transportu?
(materiał klienta)

Artykuł sponsorowany

Sektor turystyczny całkowicie zawiesił działalność. Branża restauracyjna odczuła silne tąpnięcie, a handel intensyfikuje działania, by przenieść się do świata online. Są także gałęzie rynku, które rosną na znaczeniu. W jaki sposób niespodziewana rewolucja wpłynie na branżę logistyki i transportu?

Epidemia to bodziec dla rozwoju e-commerce

Konieczność pozostania w domach nie oznacza, że społeczeństwo całkowicie porzuciło konsumpcję towarów. Zmianie uległo jedynie miejsce ich pozyskiwania. Interesujący wgląd w mechanikę rozwoju e-commerce stanowi przykład rynku chińskiego z 2003 roku, kiedy Państwo Środka musiało mierzyć się z chorobą SARS.

Czteroletnia wówczas Alibaba, “firma-matka” znanego i lubianego w Polsce Aliexpress, prowadziła wyłącznie wewnątrzkrajową sprzedaż B2B. Zmuszona izolacją do sprzedaży usług i towarów online, odkryła możliwość handlu na szerszą skalę. Przyciągając kolejnych internetowych klientów, również z Europy, zyskała aż 4000 nowych kontrahentów, a każdy dzień przynosił jej ostatecznie pięciokrotnie większy zysk.

Kto czeka na rozkwit?

Podobna historia może dzisiaj rozegrać się nie tylko w sektorach, w których sprzedaż on-line od dawna odgrywa istotne znaczenie, jak elektronika czy odzież. Na obecnej sytuacji zyskać mogą także np. supermarkety oferujące zakupy z dowozem, stanowiące do tej pory zaledwie 1% krajowego e-commerce.
Wydajność sprzedaży online w trakcie epidemii będzie mieć kluczowe znaczenie nie tylko w okresie globalnej kwarantanny. Klienci niezdecydowani, którzy dziś przekonają się do tej metody zakupów, z pewnością chętniej zajrzą do sklepu e-commerce już po zniesieniu obostrzeń. Pod warunkiem, że ich doświadczenia zakupowe będą pozytywne: jednym z kluczowych kryteriów powrotu do sklepu online będzie sprawna i szybka dostawa.

Czas inwestycji w nowoczesne magazyny i sprawną sieć logistyczną

Dochodzimy do sedna rozważań. Branża logistyki i transportu w dłuższej perspektywie zyska na globalnym kryzysie. Jest bowiem kluczowym partnerem sektora e-commerce.

Posiadanie rozbudowanej sieci magazynów i zaawansowanego systemu logistycznego już dziś stanowi niebagatelną przewagę nad konkurencją. Ten warunek sprawnej sprzedaży online będzie rósł na znaczeniu z każdym miesiącem. Przykładem oferty budującej pozytywne doświadczenie zakupowe może być m.in. dostawa w dzień zamówienia, która wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom szybkiej realizacji zakupu i odciągnie konsumenta od zakupów stacjonarnych.

Nastąpi rozproszenie sieci magazynowych

Aby proces dostaw przebiegał możliwie najwydajniej, będzie trzeba zorganizować go w oparciu o minihuby i małe obiekty, ulokowane na obrzeżach dużych miast wojewódzkich. Kolejnym krokiem będzie reorganizacja głównych centrów dystrybucji o systemy automatyczne, które przełożą się na błyskawiczną kompletację zamówień.

Postaw na reorganizację swojego magazynu z Nedcon Silesia

Kompleksowa przebudowa obecnego systemu to wyzwanie, które, choć trudne, może zapewnić wymierny, stopniowy i konsekwentny wzrost sprzedaży. Decydując się na dostosowane swojego modelu biznesowego do nowej rzeczywistości, warto współpracować z doświadczonymi specjalistami, którzy doświadczenie i wiedzę łączą z dobrą praktyką inżynierską.

Polskim liderem spełniającym te kryteria jest Firma Nedcon Silesia, która już od ponad 40 lat świadczy usługi projektowania i budowania magazynów dla małych i dużych Klientów z rozmaitych branży produkcyjnych, handlowych i usługowych. Na przestrzeni lat z usług Nedcon skorzystało już ponad 850 firm.
Dziś to właśnie firma taka jak Nedcon Silesia może być fundamentem Twojego rozwoju. Jeśli czujesz, że Twój biznes ma szansę rozwinąć się dzięki wzmożonej aktywności konsumentów w sieci, skontaktuj się ze specjalistami Nedcon i dowiedz się, w jaki sposób mądre inwestycje pomogą Ci wyjść z kryzysu silniejszym.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)