Cały ebook bez opłat nożna pobrać tutaj:
Firmy, które chcą sprzedawać swoje produkty w internecie wydają najwięcej na reklamę w Google, czyli na SEM. Udział wydatków w tym segmencie sięgnął 32,5 procent. Na drugim miejscu uplasowała się reklama display - 27,8 procent, a na trzecim ogłoszenia - 21,5 procent. Warto zwrócić uwagę, że z wyjątkiem e-mail marketingu, wydatki na przestrzeni roku wzrosły.
Branża handlowa przoduje w wielkości kapitału wykorzystanego na reklamę online. Według tych danych, w pierwszym półroczu podmioty działające w tym segmencie gospodarki wydały w sumie na ten cel prawie 717 mln złotych.
Skuteczna promocja sklepu online. Co wybrać?
Nie ma jednego skutecznego sposobu na promocję sklepu internetowego. Począwszy od reklamy w wyszukiwarkach, social media, content marketing, remarketing, marketing automation, po współpracę z największymi marketplace’ami, jak Allegro. Sposobów jest wiele, a jednym z kluczowych elementów zapewniających sukces, jest ich dywersyfikacja.
Prowadząc sklep internetowy warto zadbać o jego profil w mediach społecznościowych.
Platformy mediów społecznościowych zapewniają firmom dostęp do użytkowników, których trudno byłoby "dosięgnąć" organicznie. Co więcej, stanowią doskonałe miejsce do kontaktu z daną marką, a nawet do poznania jej oferty produktowej.
Większość platform udostępnia bowiem formaty dedykowane e-commerce, które pozwalają płynnie przechodzić na strony produktowe a nawet finalizować transakcje bez wychodzenia z aplikacji, nie wspominając już o influencer marketingu. Firmy mogą współpracować z wpływowymi osobami w celu promowania swoich produktów, co może prowadzić do zwiększenia ekspozycji marki i sprzedaży.
Platformy mediów społecznościowych oferują też opcje reklam ukierunkowanych na podstawie danych demograficznych i zainteresowań użytkowników. Te spersonalizowane reklamy mogą pomóc użytkownikom odkryć nowe produkty i promocje zgodne z ich zainteresowaniami.
Chcąc rozwinąć działalność sklepu internetowego można również rozważyć współpracę z popularnym marektplace’em lub porównywarką internetową. O ile pierwsza z opcji wiąże się z dodatkowym nakładem pracy, to porównywarka ma za zadanie przekierować użytkownika na stronę sklepu. Podobnie działa również marketing afiliacyjny, w którym afiliant otrzymuje prowizję od zakupu dokonanego przez użytkownika, który trafił do sklepu online za pośrednictwem jego serwisu.
W Polsce czołowym marketplace’em jest Allegro. W grudniu ubiegłego roku korzystało z tej platformy prawie 8 mln internautów – czytamy w Interatywnie.com.
Więcej w ebooku dostępnym tutaj:
Materiał sponsorowany przez Interatywnie.com