Jak prowadzić efektywne działania marketingowe w 2024 roku?
Prowadzenie efektywnych kampanii marketingowych to często Święty Graal marketerów. Szczególnie w obliczu dynamicznych zmian zachodzących w branży, nowych trendów, rozwoju AI czy narzędzi analitycznych. Jak się odnaleźć w obecnym digitalowym krajobrazie, podpowiedzą eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji IAB HowTo w pełni poświęconej efektywności. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak powalczyć o uwagę użytkowników w social mediach, unikać schematów w marketplace’ach, a także poznają techniki i narzędzia, które pomogą określić KPI i zmierzyć efektywność na platformach gamingowych oraz jak prowadzić skuteczne działania digital PR-owe.
- 15 lutego odbędzie się pierwsze IAB HowTo w nowej formule. W tym roku wydarzenia te organizowane będą nie przez poszczególne grupy robocze, a przez przedstawicieli różnych obszarów, skupiających się na wiodącym zagadnieniu. Pierwsza z tegorocznych konferencji poświęcona będzie tematyce efektywności kampanii online. Dzięki zaangażowaniu szerokiego grona prelegentów spotkanie będzie miało charakter interdyscyplinarny i pozwoli uczestnikom na poznanie bieżących trendów w różnych obszarach (m.in. performance, programmatic, social media, influencer marketing czy digital PR). Nad merytoryką HowTo czuwa Rada Programowa, składająca się z czworga szefów grup roboczych przy IAB Polska – komentuje Adam Kaliszewski, członek Rady Programowej IAB HowTo: Efektywne kampanie marketingowe w erze nowych technologii, Director, Head of Digital Practice w Solski Communications.
Topowi eksperci z obszaru marketingu online
Podczas konferencji swoim know-how podzielą się doświadczeni profesjonaliści i przedstawiciele różnych branż. A to pozwoli uczestnikom konferencji zyskać szersze spojrzenie, a także rozpatrywać skuteczność na wielu poziomach i etapach realizacji kampanii. Umożliwi im również dostrzeżenie wyzwań, przed którymi stoi dzisiaj branża digitalowa. Prelekcje poprowadzą wybrani członkowie grup roboczych IAB Polska, tacy jak: Tomasz Wileński, Szef Grupy Roboczej Badania IAB Polska, CEO ISLAY, Justyna Oracz, Szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport IAB Polska, Head of Communications oraz Mateusz Górecki, Managing Director z WE!RE Fantasy, Weronika Golon, Senior Digital Strategist w OMD Group, Krzysztof Janosiewicz, Head of Marketplace & Paid Ads w SEMPAI, Kinga Kazimierczuk, Team Leader Hybrid AdTech, Piotr Matusiak, SEO Strategy Process Supervisor i Dominika Paruszewska, Head of Content w Bluerank, Jarosław Łuczka, Product Owner adQuery w Open Mobi, Marta Kusowska, Google Marketing Platform Expert, Full Stack Experts, Grzegorz Marczak, Sales Director CE Hybrid, Rafał Sobierajski, Head of social performance Business Factory, Tomasz Szulkowski, Chief Operating Officer Group M/[m]spark, Dobromir Cias, Managing Director EDGE NPD, Tomasz Chłodecki CEO Justtag Group, Patrycja Górecka – Butora, Head of Marketing & PR w WhitePress, Paulina Kunicka, Project Management Director w Lightscape, Zuzanna Ledworowska, Business Development Manager w Lettly oraz Piotr Zagórski, CEO w Axon oraz Julia Zdobylak, Senior SEM & Paid Social Planner w Performics.
- Dzięki zgromadzeniu takiej liczby doświadczonych ekspertów i branżowców, którzy jednocześnie są otwarci na innowacje oraz korzystanie z możliwości, jakie dają nowoczesne technologie, uczestnicy będą mieli niepowtarzalną okazję na poznanie sprawdzonych sposobów i wskazówek, które pozwolą nie tylko zoptymalizować działania, ale i wpłyną na poprawę ich efektywności, chociażby w kontekście współpracy na linii agencja – marka, czego będzie można dowiedzieć się podczas wystąpienia Bluerank - dodaje Jarosław Miszczak, Szef Grupy Roboczej ds. SEM w IAB Polska, CEO, Bluerank.
Z kolei Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group podpowie, jak poradzić sobie z wyzwaniami w prowadzeniu kampanii w branży sprzedaży detalicznej.
- Od wielu lat obserwuję sytuacje, w których reklamodawcy z branży retail, którym zależy na zwiększeniu ruchu w sklepach stacjonarnych, wydają pieniądze w digitalu nieefektywnie. Dlatego też podczas mojego wystąpienia pokażę, jak używać danych, aby zwiększyć ROI, zaprezentuję innowacyjny model rozliczeń kampanii programmatic w oparciu o ruch sklepów stacjonarnych – mówi Tomasz Chłodecki.
Natomiast według Marty Kusowskiej, Google Marketing Platform Expert, Full Stack Experts nic tak nie pomoże w poprawieniu efektywności realizowanych kampanii, jak uczenie się na cudzych błędach. Co to znaczy?
- Metoda mapowania technologii to jedno z najskuteczniejszych współczesnych narzędzi analizy. Dzięki jej zastosowaniu, w przeprowadzonych audytach technologicznych największych światowych marek, jesteśmy w stanie wyodrębnić to, co szkodzi prowadzonym działaniom, a co może nam pomóc. W swojej prelekcji przedstawię 5 sposobów, których zastosowanie może znacząco zwiększyć efektywność kampanii. Tak, aby pracować mądrzej, a nie więcej – dodaje Marta Kusowska.
Dla kogo jest IAB HowTo: Efektywne kampanie marketingowe w erze nowych technologii?
Konferencja ta stworzona została z myślą zarówno o osobach zarządzających, które zajmują się przygotowywaniem strategii marketingowych w firmie, jak i dla pracowników, którzy na co dzień realizują kampanie dla swoich klientów. To również doskonała przestrzeń dla tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie digitalu i chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Spotkanie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadaczom certyfikatu DIMAQ przysługuje 20 punktów za udział w tym wydarzeniu oraz rabaty na zakup biletu.
Sprawdź agendę wydarzenia, zdobądź swój bilet i twórz lepsze kampanie: https://howto.iab.org.pl/konferencje/efektywne-kampanie-marketingowe-2024/
Materiał sponsorowany przez IAB Polska