Po latach przewagi pracodawcy na rynku pracy przyszedł czas na rynek pracownika. Coraz częściej firmy sygnalizują brak wykwalifikowanych pracowników. Problemy ze skompletowaniem zespołów mają specjalistyczne firmy produkcyjne, przedsiębiorstwa budowlane, ale temat dotyczy również białych kołnierzyków. Na taki stan rzeczy mają wpływ dwie kwestie: konkurencja pomiędzy pracodawcami i demografia.
Każda nowa inwestycja generuje miejsca pracy i ściąga z rynku dostępne osoby. Nieubłagana jest również piramida wiekowa. Spadek liczby urodzeń spowodował, że uczelnie i szkoły opuszcza coraz mniej absolwentów.
Firmy przyciągają kompetentnych specjalistów podnoszeniem oferowanych płac. Część z nich korzysta natomiast z usług headhunterów, aby przechwycić od konkurencji najbardziej poszukiwanych ekspertów. Okazuje się jednak, że środki te dla części pracowników nie są wystarczającą zachętą do zmiany miejsca pracy.
Czym jest employer branding?
Niektóre z firm decydują się na działania długofalowe. Jednym z nich jest employer branding, czyli zabiegi z pogranicza HR i marketingu. Polega na promowaniu się firmy (wewnątrz wobec pracowników i na zewnątrz wobec kandydatów) jako atrakcyjny pracodawca. Komunikaty o stabilnej kondycji firmy, atrakcyjnych benefitach czy dostępnych możliwościach rozwoju trafiają do mediów budują odpowiedni wizerunek przedsiębiorstwa.
Polskie "Davos" znowu w formie
Dlaczego w przypadku emplyer branding konieczne jest strategiczne i konsekwentne podejście? Jakie strategie stosują najlepsi? O tym będą rozmawiać uczestnicy panelu poświęconego employer brandingowi podczas zbliżającego się Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Udział w dyskusji wezmą m.in.: Marzena Machałek, Sekretarz Stanu w Ministerstwo Edukacji i Nauki, Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A., Marta Florczak, Członek Zarządu Lidl Polska ds. Personalnych, Lidl Polska, Rafał Mrówka, Szkoła Główna Handlowa, Artur Miernik, Partner w EY, Cezary Kaźmierczak, Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
XXX Forum Ekonomiczne odbędzie się w dniach 7-9 września w dolnośląskim Karpaczu. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem "Europa w poszukiwaniu przywództwa".
Organizatorem Forum Ekonomicznego jest Instytut Studiów Wschodnich. Głównymi partnerami są: województwo dolnośląskie, Miasto Wrocław oraz Miasto Gospodarz – Karpacz, Port Lotniczy Wrocław oraz Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej.