O wyzwaniach stojących przed specjalistami z branży gamedev zajmującymi się przede wszystkim unowocześnianiem klasyki rozmawiamy w trakcie Game Industry Conference 2024 z przedstawicielem studia Sneakybox. Ta litewska firma, która ma na koncie ukończenie ponad pół tysiąca różnych projektów, od wielu lat zajmuje się nie tylko wsparciem dla developerów i podwykonawstwem, ale również przenoszeniem gier na inne platformy, a także tworzeniem tak zwanych "remasterów", czyli nowoczesnych wersji legendarnych gier z ery wczesnych komputerów i ośmiobitowych konsol.
Jak przygotować nową wersję kultowej gry, by zachować ducha oryginału i to ulotne coś, co sprawiło, że tak bardzo zapisała się w kolektywnej pamięci? Jak uczynić taki klasyk grywalnym w czasach rozbudowanych, wysokobudżetowych tytułów tworzonych całymi latami przez wielkie studia? Nie jest to ani łatwe, ani proste. Ale wykonalne. Jak? O tym w naszym wywiadzie wideo.
Płatna współpraca z Game Industry Conference