Jak pozyskać dopasowanych kandydatów i kandydatki do organizacji? Najlepiej szybko i skutecznie. Sprawdź, o co zadbać, żeby Twoje rekrutacje kończyły się długoterminowym sukcesem.
Zadbaj o kandydatów
Jednym z zaniedbywanych elementów, które wpływają na mniejszą skuteczność rekrutacji są firmowe zakładki kariery. To jedno z pierwszych miejsc, gdzie zaglądają kandydaci. Nieaktualne treści, brak informacji o wyznawanych wartościach czy dobrana szata graficzna – to tylko niektóre kryteria, na które zwracają uwagę poszukujący zatrudnienia. Kolejnym elementem jest feedback. Kandydat powinien otrzymywać informację zwrotną na każdym etapie procesu. Aplikujący nie wie, dlaczego nie otrzymał telefonu lub decyzji w sprawie współpracy. To może skutkować jego rezygnacją z udziału w procesie, a przecież wystarczy podtrzymywać regularną komunikację w oparciu o partnerskie relacje i zasadę transparentności. Warto również dbać o doświadczenie aplikujących. Candidate Experience odbija się szerokim echem w sieci. Jeżeli kandydat nie otrzymał telefonu w umówionym terminie, został niemiło potraktowany przez rekrutera lub podczas rozmowy zostały mu zaproponowane inne warunki, niż te przedstawione w ogłoszeniu, to chętnie podzieli się tym z innymi.
– Niektóre firmy nie przejmują się negatywnym odbiorem wśród części kandydatów – to wielki błąd. Jeśli sądzisz, że najgorsze co może zrobić niezadowolony aplikant, to jego rezygnacja z kolejnych procesów w Twojej firmie, to mocno nie doceniasz konsekwencji złego Candidate Experience. Pamiętaj, że w dobie mediów społecznościowych opinie popularyzowane są bardzo szybko. A negatywne opinie najszybciej ze wszystkich – mówi Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.
Jakościowe narzędzia
Polepszenie wyników rekrutacji wymaga przydatnych narzędzi o wysokiej jakości, np. systemów ATS jak HRlink. Wykorzystanie tego narzędzia pozwala na zautomatyzowanie części procesu rekrutacyjnego oraz na zaoszczędzenie czasu rekrutera. HRlink pomoże na każdym etapie – od publikacji ogłoszeń dzięki multipostingowi, przez zbieranie CV do bazy kandydatów czy kontakt z aplikującymi, aż po onboarding. System zapewnia również uporządkowanie procesów rekrutacyjnych, pozwala uniknąć błędów i zamieszania z odbieraniem zgłoszeń z różnych źródeł. Wykorzystanie skutecznych technologii pozwoli również firmie zaoszczędzić pieniądze z każdą kolejną rekrutacją.
Spójrz na firmę oczami kandydata
Najlepszym sposobem na zwiększenie efektywności rekrutacji jest zaprojektowanie procesu tak, jak sami byśmy chcieli żeby przebiegał, gdybyśmy byli w roli kandydata. Warto przemyśleć, gdzie szukalibyśmy informacji i czego chcielibyśmy się dowiedzieć nie tylko z internetu czy ogłoszenia, ale również od rekrutera.
Materiał sponsorowany przez HRlink