W minionym tygodniu rząd zapowiedział wprowadzenie tarczy solidarnościowej, w ramach której, cena prądu będzie gwarantowana do limitu zużycia 2000 kWh rocznie. W 2023 r. ceny energii mają zostać zamrożone na poziomie z 2022 r.
Jak sprawdzić zużycie energii
Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie poziomu zużycia prądu jest wgląd do rachunku za prąd. Najważniejszą wartością będzie wówczas zużycie energii wyrażone w kWh, które pokazuje nam, jaką ilość prądu zużyliśmy w minionym miesiącu lub roku. W rachunku za prąd często znajdziemy również tabelę z informacją o prognozowanym zużyciu prądu, która powstaje na podstawie zużycia energii w tym samym okresie w zeszłym roku. Dzięki tym informacjom możemy więc mniej więcej dowiedzieć się, czy w przyszłym roku uda nam się zmieścić w limicie ustalonym przez rząd.
Zużycie prądu. Tauron, PGE, Enea, Energa
Są też inne możliwości. Różni dostawcy energii w Polsce oferują swoim klientom możliwość kontrolowania zużycia prądu. Tak jest np. w przypadku aplikacji Mój Tauron.
- W naszej aplikacji można np. szybko sprawdzić stan zużycia energii elektrycznej z ostatnich faktur. Informacja ta, w świetle przedstawionych przez rząd planów wprowadzenia gwarantowanej ceny energii w 2023 r. na poziomie z 2022 r., do zużycia 2000 kWh rocznie, jest szczególnie poszukiwana przez naszych klientów - podkreślił Rafał Soja, prezes Tauron Sprzedaż.
Sprawdzenie zużycia energii elektrycznej możliwe jest też na specjalnej stronie internetowej - kalkulatorze zużycia prądu - uruchomionej przez spółkę dla klientów.
Specjalną instrukcję odczytu dla klientów z licznikiem komunalnym lub dwukierunkowym przygotowało również PGE. Można ją znaleźć na stronie internetowej operatora.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W przypadku Enei wystarczy wejść na stronę internetową operatora i następnie wybrać odczyt dla licznika jedno- lub dwustrefowego. Następnie podaje się dane osobowe, nr licznika i datę odczytu oraz wysyła formularz w formie online. Wynik odczytu online zostanie wysłany na skrzynkę mailową.
Natomiast klienci Energi mogą skorzystać z usługi Portal Mój Licznik znajdującej się na stronie internetowej. Po rejestracji, a następnie zalogowaniu się na konto, można odczytać stan licznika lub porównać zużycie energii elektrycznej w różnych okresach roku.