E-book z raportem można pobrać w pdf tutaj:
W pierwszym półroczu 2024 roku na reklamę online w polskim internecie wydano 4,283 mld złotych. To o 17,5 procent więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Liderem rynku reklamowego jest SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach. Na tę formę promocji internetowej składa się zarówno płatna promocja (PPC), jak i bezpłatna (SEO). Wydano na nią w sumie 30,8 procent "tortu reklamowego" - nieco mniej niż rok wcześniej. W liczbach bezwzględnych daje to wynik 1,3 mld złotych.
Kolejnym sposobem na promocję sklepu internetowego jest współpraca z porównywarkami internetowymi i marketplace’ami. Tego typu platformy mają za zadanie łączyć sprzedawcę z kupującymi. W przypadku porównywarki, przekierowuje ona użytkownika bezpośrednio na stronę sklepu, natomiast marketplace często pozwala dokonać transakcji na samej platformie.
Ale aby odpowiednio dobrać narzędzia do strategii marketingowej e-sklepu, warto wiedzieć jeszcze czym kierują się kupujący przy wyborze sklepu internetowego. Według badań omawianych w ebooku Interaktywnie.com, 43 proc. badanych internautów wskazuje przede wszystkim atrakcyjną cenę produktu oraz niską cenę dostawy (39 procent). Ważna są też pozytywne doświadczenia konsumenta ze sklepem internetowym – wskazuje na nie 30 procent.
Jeśli chodzi o asortyment, to w kolejnych latach największe przychody ze sprzedaży online będą czerpać branża spożywcza, modowa i elektroniczna.
Nie bez znaczenia będzie również sektor mediowy, produktów DIY, meble i wyposażenie domu oraz zabawki dla dzieci. Szacowany łączny przychód w 2025 roku to prawie 5 mld dolarów, a w 2029 roku prawie 6,5 mld dolarów.
Jednym z kluczowych aspektów, który zyskuje na znaczeniu w e-commerce, jest jakość produktu i postrzegana wartość zakupu. Szczególnie widoczne jest to wśród przedstawicieli pokoleń Millenialsów i generacji X oraz Z, dla których to właśnie jakość produktu stała się priorytetem - nawet ważniejszym niż jego cena. Co więcej, aż 51% kupujących przyznaje, że przekonujący opis produktu na stronie może skłonić ich do nieplanowanego wcześniej zakupu.
Nie można też pominąć rosnącej roli wygody i szybkości dostawy. Dla ponad połowy użytkowników internetu na świecie (50,6%) darmowa dostawa jest głównym czynnikiem motywującym do zakupów online. Szczególnie istotne jest to dla młodszych konsumentów w wieku 18-34 lat, którzy cenią sobie szybkość realizacji zamówienia.
Coraz większego znaczenia nabiera również zaufanie do sprzedawcy i wiarygodność sklepu internetowego. Prawie połowa globalnych konsumentów (49%) uważa niezawodność sprzedawcy za kluczowy aspekt podczas zakupów online.
A do tego dochodzi jeszcze szereg innych aspektów związanych z usability, dostępnością, renomą dostawcy i jego reputacją wychodząca poza gwarantowaną jakość usług, ale zahaczające też o kwestie np. społeczne czy ekologiczne…
E-book z raportem można pobrać w pdf tutaj:
Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com