Jako ekspert w dziedzinie biznesu i marketingu, Scott Galloway podejmuje próby przewidywania przyszłych trendów i zmian w branży, aby pomóc przedsiębiorcom i liderom w podejmowaniu mądrych decyzji. Jego predykcie dotyczące inwestowania, rozwoju technologii i zmian społeczno-ekonomicznych są nadzwyczaj trafne, słynie też z krytyki Big Techów i ciętego języka. Jego wystąpienia są znane ze swojej żywiołowości i dowcipu.
Monica Parker - ekspertka zajmująca się pomocą ludziom w uwalnianiu ich potencjału i tworzeniem środowisk sprzyjających kreatywności - opowie na Masters&Robots o roli zachwytu (tytułowej emocji z jej najnowszej książki The Power of Wonder) w budowaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych. Parker zauważa, że jesteśmy - jako populacja - przytłoczeni, ponieważ urządzania, łącząc nas, jednocześnie odcinają nas od siebie nawzajem. Obserwujemy, że poziom empatii spadł o prawie 50 procent w ciągu ostatnich dwudziestu lat a my jesteśmy coraz bardzie spolaryzowani, rozproszeni przez wszechobecny wybór i ciągłe zmiany.
Na scenie tegorocznej edycji Masters&Robots zobaczymy też Aubrey de Grey’a - gerontologa, jednego z założycieli LEV Foundation, w którym poszukuje się terapii zwalczających procesy starzenia, a także Jana Rosenow’a – dyrektora programów europejskich w Projekcie Pomocy Regulacyjnej (RAP), globalnym zespole wysoko wykwalifikowanych ekspertów energetycznych doradzających decydentom na całym świecie w zakresie czystej energii. Temat zrównoważonego rozwoju pojawi się też w wystąpieniu Fabienne Goux-Baudiment – doktorki nauk społecznych i ekspertki w zakresie foresightu. - Świadomość, że wkrótce Ziemi może nie być lub nie dla wszystkich wystarczy na niej miejsca, powinna zmienić dotychczasowe myślenie, że natura jest czymś odrębnym od biznesu – mówi Goux-Baudiment.
Nowa era odpowiedzialnego przywództwa
Odpowiedzialne przywództwo to podejście, w którym liderzy równie mocny nacisk jak na generowanie zysków kładą na tworzenie wartości dla społeczeństwa i planety. To efekt ewolucji sposobu myślenia o roli przedsiębiorstw i liderów w społeczeństwie, a także akceptacji faktu, że sukces biznesowy i tworzenie pozytywnego wpływu na otoczenie nie wykluczają się nawzajem.
- Przywództwo oparte na wartościach to obecnie kluczowy czynnik budowy zaufania, który jest niezbędny do przyciągania inwestorów, klientów i kontrahentów. Inwestując w startupy, kierujemy się nie tylko zyskiem, ale także tym, jakie wartości reprezentuje firma i jej założyciele. Odpowiedzialne przywództwo jest również źródłem innowacji. Właśnie takie spółki wspieramy w naszym programie. W tym roku, finaliści VII edycji Incredibles zostali zaproszeni na scenę Masters&Robots, aby dawać przykład i inspirować. – podkreśla Sebastian Kulczyk, twórca programu InCredibles, wieloletniego partnera konferencji Masters and Robots.
Nowocześni liderzy wykorzystują potencjał technologii do rozwiązywania skomplikowanych problemów społeczeństwa, takich jak zdrowie publiczne, edukacja czy rozwijanie zrównoważonych organizacji. Ciekawym przykładem jest startup Plan Be Eco, który stworzył narzędzie do raportowania śladu węglowego i pomaga organizacjom realizować cele zrównoważonego rozwoju, czy Rebread zajmujący się ratowaniem niesprzedanego chleba przed staniem się odpadem. Założyciele tych i innych startupów podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem na scenie Masters&Robots w panelu InCredibles.
Przedefiniujemy przyszłość w sposób odpowiedzialny
Technologia jako narzędzie jest neutralna i to, jak jest wykorzystywana, zależy od ludzi. Stąd ważne jest, aby była rozwijana i wykorzystywana z odpowiedzialnością i zrozumieniem jej wpływu na nasze życie i społeczeństwo. Dlatego pytamy, co naprawdę się liczy? Jak ocenić i wybrać priorytety?
– To nie technologia jest dziś wyzwaniem, ale selektywne i inteligentne podejście do niej. Eksploracja najnowszych trendów w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja, blockchain, Internet Rzeczy, biotechnologia oraz innych innowacji, które kształtują świat, jest niezwykle ciekawa, ale wymaga od nas uważności i odpowiedzialności. W tym roku jeszcze bardziej otwieramy się na świat biznesu, podejmując temat innowacji i zmian, jakie mają na niego wpływ. Pokażemy też najnowszy raport CX "Epoka nowych doświadczeń", który przygotowaliśmy wspólnie z PZU – mówi Jowita Michalska, prezeska Digital University.
Partnerami 7. edycji Masters&Robots są: InCredibles program Sebastiana Kulczyka, BNP Paribas Bank Polska, PZU, Mastercard, VeloBank, Google Cloud, IKEA, Fanuc, DBR 77 Robotics, e2v, HPE, Intel, Santander Bank Polska i Janssen by Johnson & Johnson.
Masters&Robots to jedna z najistotniejszych konferencji poświęconych transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami w Europie Środkowo-Wschodniej, organizowana przez Digital University od 2017 roku. 7. edycja odbędzie się 18 i 19 października w Warszawie i online. Na pierwszy dzień zaplanowane są wystąpienia i panele dyskusyjne w warszawskim kinie Luna, które będą dostępne również online. Drugi dzień to czas zdobywania praktycznej wiedzy podczas warsztatów MastersClass, a także bezpłatna konferencja online dla młodzieży ostatnich klas szkół średnich i studentów – Masters&Robots Youth.
Materiał sponsorowany przez Digital University