Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
WEG
|
aktualizacja

Jak zwrócić bilet w PKP?

5
Podziel się:

Duża liczba dostępnych połączeń PKP na terenie kraju sprawia, że coraz częściej korzystamy z pociągów. Podróż zazwyczaj organizujemy na tyle wcześnie, aby mieć możliwość zakupu biletu w korzystnej cenie. Czasami jednak zdarza się, że musimy odwołać nasz wyjazd i wówczas nie mamy możliwości wykorzystania biletu. W takiej sytuacji bez problemu możemy go zwrócić. Jak to zrobić?

Jak zwrócić bilet w PKP?
PKP daje możliwość zwrócenia biletów zarówno tych kupionych w kasie, jak i przez internet. (Pixabay, planet_fox)

Warunki zwrotu biletów PKP

PKP daje możliwość zwrócenia biletów zarówno tych kupionych w kasie, jak i przez internet. Warto jednak mieć na uwadze, że PKP Intercity potrąca tzw. odstępne w wysokości od 5 do 15 proc. wartości biletu. Oznacza to, że zwracając bilet PKP, otrzymamy 85 proc. zapłaconej kwoty. Co więcej, bilet PKP możemy zwrócić najpóźniej 5 minut przed godziną planowanego odjazdu pociągu.

Jeżeli jednak chcemy zmienić wyłącznie dzień lub godzinę podróży, a miejsce wyjazdu i docelowy cel podróży pozostają takie same, możemy skorzystać z opcji wymiany biletu. Będzie to korzystniejsze, ponieważ w takim przypadku PKP nie pobierze od nas odstępnego. 

Zwrot biletu PKP kupionego przez internet

Jeśli zakupiliśmy bilet jako zalogowani użytkownicy, wystarczy, że zalogujemy się na nasze konto i odszukamy bilet, który chcemy zwrócić. Następnie wystarczy kliknąć opcję "Rezygnuj" i potwierdzić nasz wybór. Po kliknięciu przycisku środki za bilet zostaną zwrócone na nasze konto bankowe w terminie do 30 dni. 

Zwrot biletu PKP kupionego bez rejestracji

Oczywiście zwrot biletu PKP online nie wymaga posiadania konta na stronie internetowej przewoźnika. Jak zwrócić bilet na pociąg, jeśli kupiliśmy go bez logowania? Po zakupie biletu, na nasz adres e-mail zostaje wysłany zarówno bilet, jak i link do panelu użytkownika. Musimy więc odszukać e-mail oraz wejść w link, który przekieruje nas do panelu użytkownika. W następnym kroku należy wejść w zakładkę "Opłacone", wybrać bilet, który chcemy zwrócić i kliknąć "Rezygnuj". W tym przypadku również zwrot środków otrzymamy do 30 dni. 

Zwrot biletów kupionych przez internet w kasie PKP

Wiele osób zastanawia się, czy możliwy jest zwrot biletu PKP online w kasie biletowej na dworcu kolejowym. Jest to możliwe, ale może być nieco bardziej skomplikowane. Żeby zwrócić taki bilet, musimy udać się do specjalnej kasy PKP Intercity. Listę takich kas znajdziemy na stronie internetowej przewoźnika. Tam natomiast składamy wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet online. 

Zwrot biletu PKP kupionego stacjonarnie

Jeżeli zaś kupiliśmy bilet PKP w kasie biletowej, zwrot biletu może być dokonany tylko i wyłącznie w ten sam sposób. Nie musi być to oczywiście ta sama kasa, w której kupiliśmy bilet. Może być to dowolna kasa PKP Intercity.

Jaki jest czas oczekiwania na zwrot środków za zwrócony bilet PKP?

W przypadku biletów kupionych przez internet lub opłaconych kartą płatniczą, na zwrot środków będziemy czekać do 30 dni od dnia dokonania zwrotu. Jeżeli natomiast bilet kupiliśmy w kasie stacjonarnej i zapłaciliśmy za niego gotówką, zwrot pieniędzy otrzymamy od razu, w tej samej formie. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
Mc2
2 lata temu
Artykuł o PKP, zilustrowany zdjęciem pociągu Deutsche Bahn. Naprawdę tak trudno znaleźć w necie zdjęcia pociągów PKP? Poza tym ciągle, ale to ciągłe ktoś nie rozumie, że Intercity to jest grupa PKP, ale Polregio czy koleje samorządowe nie mają z PKP nic, ale to nic wspólnego.
Mardanx
2 lata temu
Bzdura za bzdurą, autor się nie przyłożył do artykułu. Po pierwsze przy zwrocie biletu PKP IC zawsze jest potrącane 15%, a nie "od 5 do 15%" jak to autor napisał. Po drugie: po zwrocie biletu online środki wracają na konto krajowe w ciągu 2-3 dni roboczych, to tak na sam początek...
victor
2 lata temu
Wprowadzenie zapowiadalo sie tak dobrze...a okazla sie jednak Polska.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
Aleksandra
2 miesiące temu
Został kupiony bilet na zły termin wyjazdu, chciałabym otrzymać zwrot pieniędzy
Żenada
rok temu
Żenada
Mc2
2 lata temu
Artykuł o PKP, zilustrowany zdjęciem pociągu Deutsche Bahn. Naprawdę tak trudno znaleźć w necie zdjęcia pociągów PKP? Poza tym ciągle, ale to ciągłe ktoś nie rozumie, że Intercity to jest grupa PKP, ale Polregio czy koleje samorządowe nie mają z PKP nic, ale to nic wspólnego.
Mardanx
2 lata temu
Bzdura za bzdurą, autor się nie przyłożył do artykułu. Po pierwsze przy zwrocie biletu PKP IC zawsze jest potrącane 15%, a nie "od 5 do 15%" jak to autor napisał. Po drugie: po zwrocie biletu online środki wracają na konto krajowe w ciągu 2-3 dni roboczych, to tak na sam początek...
victor
2 lata temu
Wprowadzenie zapowiadalo sie tak dobrze...a okazla sie jednak Polska.