Warunki zwrotu biletów PKP
PKP daje możliwość zwrócenia biletów zarówno tych kupionych w kasie, jak i przez internet. Warto jednak mieć na uwadze, że PKP Intercity potrąca tzw. odstępne w wysokości od 5 do 15 proc. wartości biletu. Oznacza to, że zwracając bilet PKP, otrzymamy 85 proc. zapłaconej kwoty. Co więcej, bilet PKP możemy zwrócić najpóźniej 5 minut przed godziną planowanego odjazdu pociągu.
Jeżeli jednak chcemy zmienić wyłącznie dzień lub godzinę podróży, a miejsce wyjazdu i docelowy cel podróży pozostają takie same, możemy skorzystać z opcji wymiany biletu. Będzie to korzystniejsze, ponieważ w takim przypadku PKP nie pobierze od nas odstępnego.
Zwrot biletu PKP kupionego przez internet
Jeśli zakupiliśmy bilet jako zalogowani użytkownicy, wystarczy, że zalogujemy się na nasze konto i odszukamy bilet, który chcemy zwrócić. Następnie wystarczy kliknąć opcję "Rezygnuj" i potwierdzić nasz wybór. Po kliknięciu przycisku środki za bilet zostaną zwrócone na nasze konto bankowe w terminie do 30 dni.
Zwrot biletu PKP kupionego bez rejestracji
Oczywiście zwrot biletu PKP online nie wymaga posiadania konta na stronie internetowej przewoźnika. Jak zwrócić bilet na pociąg, jeśli kupiliśmy go bez logowania? Po zakupie biletu, na nasz adres e-mail zostaje wysłany zarówno bilet, jak i link do panelu użytkownika. Musimy więc odszukać e-mail oraz wejść w link, który przekieruje nas do panelu użytkownika. W następnym kroku należy wejść w zakładkę "Opłacone", wybrać bilet, który chcemy zwrócić i kliknąć "Rezygnuj". W tym przypadku również zwrot środków otrzymamy do 30 dni.
Zwrot biletów kupionych przez internet w kasie PKP
Wiele osób zastanawia się, czy możliwy jest zwrot biletu PKP online w kasie biletowej na dworcu kolejowym. Jest to możliwe, ale może być nieco bardziej skomplikowane. Żeby zwrócić taki bilet, musimy udać się do specjalnej kasy PKP Intercity. Listę takich kas znajdziemy na stronie internetowej przewoźnika. Tam natomiast składamy wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet online.
Zwrot biletu PKP kupionego stacjonarnie
Jeżeli zaś kupiliśmy bilet PKP w kasie biletowej, zwrot biletu może być dokonany tylko i wyłącznie w ten sam sposób. Nie musi być to oczywiście ta sama kasa, w której kupiliśmy bilet. Może być to dowolna kasa PKP Intercity.
Jaki jest czas oczekiwania na zwrot środków za zwrócony bilet PKP?
W przypadku biletów kupionych przez internet lub opłaconych kartą płatniczą, na zwrot środków będziemy czekać do 30 dni od dnia dokonania zwrotu. Jeżeli natomiast bilet kupiliśmy w kasie stacjonarnej i zapłaciliśmy za niego gotówką, zwrot pieniędzy otrzymamy od razu, w tej samej formie.