Trwający niespełna minutę film trafił w czwartek na kanał Fundacji w serwisie Youtube. Spot ukazuje piękno polskich świąt, którego mogą nam pozazdrościć nawet mieszkający w Paryżu Francuzi.
W filmie Jean Reno wciela się w rolę dziadka, który wnuczce opowiada o kraju "niedaleko stąd", w którym jest piękna przyroda, na święta pada śnieg, a świąteczne stoły zapełnione są pysznym jedzeniem.
Spot pojawia się raptem półtora miesiąca po innym filmie ze znanym aktorem, wyprodukowanym na potrzeby Polskiej Fundacji Narodowej.
10 listopada, z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, Fundacja opublikowała spot z Melem Gibsonem, który zachęcał obcokrajowców do celebrowania naszego święta i przypominał o 123 latach, podczas których Polski nie było na mapach.
Film ten został najpopularniejszym filmem reklamowym na polskim Youtube w listopadzie. Do dziś obejrzało go ponad 230 tys. osób.
Polska Fundacja Narodowa ma pieniądze na takie produkcje, bo jest suto finansowana przez spółki Skarbu Państwa. Jak podawał "Newsweek", budżet PFN w latach 2017 i 2018 wyniósł około 220 mln złotych. W sumie w ciągu dekady państwowe firmy mają wyłożyć Fundacji aż 633 mln zł.
Najwyższa Izba Kontroli podawała z kolei w listopadzie, że współpraca państwowych spółek z Polską Fundacją Narodową, na którą łożą pieniądze, to jedna wielka klapa. "Państwowe firmy mają łożyć na Fundację, choć nie mają już wpływu na to, jak pieniądze od nich są wydawane. Nawet zmiany w statucie Fundacji w praktyce były forsowane bez wiedzy fundatorów" - podawała NIK w raporcie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl