Przedsiębiorstwo, które Mati Staniszewski i Piotr Dąbkowski założyli w 2022 r., w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w rozwój technologii AI w Polsce 11 mln dol., co daje ok. 44 mln zł - poinformowała firma w poniedziałek, 11 listopada.
ElevenLabs, jak napisano w komunikacie, jest dziś światowym liderem w sektorze generatywnej sztucznej inteligencji audio. Firma tworzy narzędzia AI dla branży kreatywnej, wydawniczej i mediowej. Jej misją jest sprawienie, by treści cyfrowe były powszechnie dostępne, w dowolnym języku i głosie.
Produkty startupu, jak podano, umożliwiają generowanie naturalnie brzmiących głosów i dźwięków w 32 językach. Współpracuje m.in. z takimi wydawnictwami jak "The New Yorker", "The Washington Post" czy "Time".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wspomniane miliony złotych ma zamiar wydać w Polsce np. na rozwój ekosystemu AI, wsparcie lokalnych ekspertów i współpracę z aktorami dubbingowymi.
Ruszyła rekrutacja
- Inwestujemy w Polsce, bo widzimy tu olbrzymi potencjał i chcemy pomóc w dalszym rozwoju sektora AI w kraju i regionie. Tutaj są nasze korzenie – z Piotrem znamy się ze szkolnej ławki i razem dorastaliśmy, oglądając filmy z polskim lektorem, co tak naprawdę dało nam pierwszą inspirację do stworzenia ElevenLabs i pokonania barier językowych dzięki AI - mówi cytowany w komunikacie Mati Staniszewski, współzałożyciel i CEO ElevenLabs.
Widzimy tutaj też najlepszych inżynierów i talenty z którymi wspólnie możemy budować najlepsze modele audio na świecie. Chcemy pójść krok dalej, wspierając polską edukację i kulturę, i wspólnie z lokalnymi talentami i twórcami chcemy sprawić, żeby Polska wzmacniała swoją pozycję na scenie AI - dodaje.
Warszawskie biuro firmy będzie jej główną siedzibą w Unii Europejskiej. W ciągu najbliższego roku planuje zatrudnić w Polsce ok. 30 specjalistów, ale ta liczba w kolejnych latach może wzrosnąć do 100 pracowników.