Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Artykuł sponsorowany

Jedna aplikacja, wiele udogodnień – rzecz o mobilnym terminalu w telefonie

Podziel się:

Zgodnie z nowymi przepisami, przedsiębiorcy powinni umożliwić swoim klientom przynajmniej jedną, dowolną metodę płatności bezgotówkowej np. za pomocą terminala lub przelewu. Płatności bezgotówkowe można też przyjmować korzystając z własnego smartfonu czy tabletu. Wystarczy aplikacja!

Jedna aplikacja, wiele udogodnień – rzecz o mobilnym terminalu w telefonie
(materiały partnera)

Płatności bezgotówkowe, które jeszcze kilka lat temu występowały głównie w firmach z dużych miast, dziś również rozprzestrzeniają się na małe miejscowości i tereny wiejskie. Właściciele przedsiębiorstw handlowych i usługowych dostrzegają wiele korzyści płynących z obrotu bezgotówkowego: przede wszystkim - nie tracą klientów, którzy odchodzą od lady słysząc "płatność tylko gotówką", a często - zyskują nowych, skracają czas obsługi, ograniczają wyzwania związane z obsługą gotówki, a co równie ważne – zyskują wizerunkowo w porównaniu do swoich konkurentów – komentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Trzy kroki do terminala w telefonie

Zainstalowanie aplikacji płatniczej na smartfonie lub tablecie umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych. To oznacza, że przedsiębiorcy nie muszą posiadać osobnego terminala, aby obsługiwać wszystkie transakcje elektroniczne zgodnie z obowiązującymi przepisami. – Korzystanie z aplikacji jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem z funkcją zbliżeniową, np. kartą, zegarkiem czy telefonem. Każda transakcja powyżej kwoty 100 zł, wymaga wpisania kodu PIN. Po zakończeniu operacji klient może otrzymać potwierdzenie w formie elektronicznej na swój adres mailowy, sms-em lub ściągnąć potwierdzenie odczytując kod QR – dodaje Monika Grabowska, dyrektor obszaru sprzedaży i współpracy z agentami rozliczeniowymi Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Jak zamienić swój smartfon lub tablet w terminal? To bardzo proste. Aplikacja działa na wielu urządzeniach, które posiadają funkcję NFC, czyli standard komunikacji zbliżeniowej (jest dostępny w większości smartfonów), system Android i dostęp do internetu. Teraz wystarczy tylko wybrać najkorzystniejszą ofertę od swojego banku lub agenta rozliczeniowego oraz podpisać umowę. Następnie, pobrać aplikację, aktywować konto i już! Można cieszyć się wygodnymi płatnościami elektronicznymi w każdym miejscu, również u klienta i o każdej porze.

Przyjmowanie płatności za pomocą aplikacji zainstalowanej w telefonie jest tak samo proste, jak za pomocą tradycyjnego terminala. Wystarczy zalogować się do aplikacji (lub ją otworzyć), wpisać kwotę sprzedaży oraz poprosić klienta o przyłożenie instrumentu płatniczego (karty, zegarka, smartfona) w celu zrealizowania płatności. Jako potwierdzenie transakcji, otrzymuje się elektroniczny rachunek, który później można wysłać klientowi drogą e-mailową lub smsem.

Jedna aplikacja, wiele udogodnień

Korzystanie z aplikacji może przynieść przedsiębiorcom wiele korzyści. Przede wszystkim zastępuje ona tradycyjny terminal, więc nie trzeba posiadać dodatkowego urządzenia w firmie lub inwestować w kolejne, w przypadku np. rozwijania punktów sprzedaży. Poza tym terminal w telefonie pozwala, tak jak terminal przenośny, przyjmować płatności o każdej porze i w każdym miejscu, również poza siedzibą firmy, zatem można zabrać go ze sobą na spotkania biznesowe, targi, konferencje, eventy, a tym samym umożliwić klientom zrealizowanie zakupu "na miejscu". Urządzenie sprawdzi się szczególnie w "mobilnych" zawodach, które wymagają kontaktu z klientem, np. usługach świadczonych w domu klienta czy wiążących się z dowozem. Terminal w telefonie przyda się każdemu przedsiębiorcy, który sam prowadzi swój biznes, często pracuje poza swoją siedzibą lub dostarcza towar.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany