Ogłoszenie rady nadzorczej CPK o wszczęciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska: prezesa zarządu i członka zarządu zamieszczono w piątek na stronie spółki. W obu przypadkach termin przyjmowania zgłoszeń upływa 8 kwietnia, o godz. 12. Kandydaci spełniający wymogi określone w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne w dniach od 11 do 12 kwietnia w formie telekonferencji.
CPK szuka prezesa
Rada nadzorcza przewiduje trzy etapy rekrutacji: pierwszy to ogłoszenie o wszczęciu postępowania, przyjmowanie zgłoszeń, weryfikacja pod względem formalnym zgłoszeń kandydatów i kwalifikacja kandydatów do kolejnego etapu. Drugi etap to przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami wyłonionymi w pierwszym etapie, ostatni etap to wyłonienie najlepszych kandydatów na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W trakcie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami na prezesa spółki - jak podano - będą poruszane m.in. takie zagadnienia, jak: wiedza o zakresie działalności spółki oraz o sektorach, w których ona działa, doświadczenie związane z zarządzaniem i kierowaniem zespołami pracowników, znajomość zasad funkcjonowania spółek handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem spółek z udziałem Skarbu Państwa.
19 stycznia br. rada nadzorcza CPK odwołała Mikołaja Wilda z funkcji prezesa spółki i Radosława Kantaka, członka zarządu ds. inwestycji kolejowych. Jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Filip Czernicki został oddelegowany na trzy miesiące do pełnienia funkcji prezesa. W zarządzie pozostał Andrzej Alot, który odpowiada za sprawy finansowe. Na początku lutego rada nadzorcza CPK powołała do zarządu Dariusza Kusia. Jednocześnie pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek powołał do rady nadzorczej Zbigniewa Szafrańskiego.
Wielka inwestycja pod znakiem zapytania
Spółka Centralny Port Komunikacyjny została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
Problem z audytami w CPK. Jest decyzja spółki
Nowy rząd jeszcze nie określił ostatecznie co z realizacją sztandarowej inwestycji rządów Zjednoczonej Prawicy. Przekonuje, że ostateczną decyzję zapadną po audycie, ale daje do zrozumienia, że całkowicie nie zrezygnuje z tej inwestycji.
- Dzisiaj nie ma dyskusji, czy CPK powstanie. Dzisiaj jest dyskusja o tym, kiedy i w jakiej konfiguracji. Pracują nad tym najlepsi specjaliści, a nie partyjni nominaci - stwierdził niedawno Maciej Lasek.
- Koszty polityczne całkowitej rezygnacji byłyby zbyt duże - komentował niedawno dla money.pl politolog prof. Robert Alberski.