Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|

Jest porozumienie w sprawie budowy drogi łączącej Gdynię z CPK

45
Podziel się:

Zarząd Morskiego Portu Gdynia i spółka Centralny Port Komunikacyjny porozumiały się w sprawie budowy tzw. drogi czerwonej, która ma połączyć port z planowaną obwodnicą Trójmiasta.

Podpisano umowę w sprawie współpracy CPK i Portu Gdynia.
Podpisano umowę w sprawie współpracy CPK i Portu Gdynia. (PAP)

Droga czerwona będzie miała zaledwie kilka kilometrów. Jest to jednak inwestycja kluczowa, bo ma połączyć gdyński port z planowaną obwodnicą i znacznie ułatwić transport towarów.

- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas wizyty w Gdyni.

Droga ma kosztować 1,5 mld złotych. Na mocy zawartego w poniedziałek porozumienia, prace przygotowawcze zostaną sfinansowane ze środków programu CPK.

Zobacz także: Bon turystyczny. Kiedy będą pieniądze?

- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - powiedział Marcin Horała, pełnomocnik rządu do spraw CPK.

Porozumienie podpisane przez gdyński port i CPK dotyczy też budowy portu zewnętrznego. Port ma powstać na sztucznej wyspie i obsługiwać największe jednostki, pływające po Bałtyku.

Taka forma jest konieczna, bo gdyńskiego portu, otoczonego przez dzielnice mieszkalne, nie da się inaczej rozbudować. A port, do którego nie mogą wpłynąć duże kontenerowce, traci na atrakcyjności.

Nowy port ma zostać wybudowany w modelu partnerstwa prywatno-publicznego. Firma, która będzie partycypować w kosztach inwestycji, zyska prawo do prowadzenia działalności związanej z przeładunkiem towarów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(45)
WYRÓŻNIONE
jolka
4 lata temu
podwładni dwóch ministrów w rządzie się porozumieli? Kurka, sukces.....
kolejna oblud...
4 lata temu
Grobarczyk ty dokoncz ten kawalek zelaza zwany stepka promowa w Stoczni Szczecinskiej. A ten lodolamacz posklejany tasma malarska juz pospawaliscie????????????????
zdzich
4 lata temu
kiedyś w żartem napisałem ,że brakuje jeszcze aby przekopali kanał od bałtyku do centralnego portu komunikacyjnego w centrum polski aby wielkie wycieczkowce miały gdzie przybijać , no i proszę wykrakałem . dopiero poniedziałek a tu taka informacja , ciekawe co z czym połączą do piątku bo sobota i niedziela , cisza wyborcza.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (45)
ola
4 lata temu
Partia wielkich planow i tyle szkoda czasu
M. Rej
4 lata temu
Intermodalność? A po polsku nie można pisać? W Anglii, Holandii po polsku nie można rozmawiać a nawet w Polsce pchają bez sensu ich słowa.
Big Bang
4 lata temu
Zapewne podwyżki szykują się w zarządzie CPK bo już nie tylko łąki ale i pole pod drogę trzeba będzie pilnować, pewnie liczą z marnych 45 tyś. na jakieś 60 tysiaków miesięcznie plus służbowe Mercedesy i Audi, w końcu spory areał do upilnowania.
Gdynianin
4 lata temu
ta droga nie ma nic wspólnego CPK, blokowała rozwój Portu gdynia dlatego mówiono o niej juz od 10 lat, czy byłby CPK czy nie ta droga była jak tlen dla Portu Gdynia
Ifzogzgzog
4 lata temu
Jak pis mówi że nie da to nie da a jak mówi że da to mówi.....
...
Następna strona