Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|

Jest praca na kolei! Sami wyszkolą i zatrudnią maszynistów. Oto ile można zarobić, prowadząc pociąg

151
Podziel się:

Od stycznia 2022 r. Koleje Dolnośląskie (KD) będą przygotowywać kandydatów do wykonywania zawodu maszynisty. Legnicki ośrodek szkoleniowy przewoźnika będzie prowadził kursy i przyznawał odpowiednie świadectwa, a także licencje. Pierwszy kurs ruszy 3 stycznia. Kandydaci, którzy go ukończą, mogą w przyszłości liczyć na atrakcyjne zarobki dla maszynistów.

Jest praca na kolei! Sami wyszkolą i zatrudnią maszynistów. Oto ile można zarobić, prowadząc pociąg
Kurs na licencję maszynisty to pierwszy etap w zdobyciu zawody maszynisty. (Materiały prasowe, Koleje Dolnośląskie)

Koleje Dolnośląskie poinformowały, że do tej pory należący do nich Ośrodek Szkolenia Kadr Kolejowych w Legnicy kształcił swoich wychowanków jedynie w zakresie szkolenia na świadectwo maszynisty. Taki kurs trwał półtora roku, a jego uczestnicy formalnie stawali się pracownikami spółki i otrzymywali wynagrodzenie.

"Wykorzystując potencjał swojego ośrodka – dostęp do nowoczesnego taboru kupowanego przez spółkę, zaplecza technicznego w postaci nowoczesnej hali naprawczej czy wiedzy praktyków od lat kształcących kolejne kadry maszynistówKoleje Dolnośląskie postanowiły rozpocząć szkolenia licencyjne. To pierwszy etap w zdobyciu upragnionego zawodu" – poinformowano. Po zdaniu egzaminu państwowego, posiadacz licencji maszynisty, może prowadzić pociągi pod okiem doświadczonego maszynisty. Drugim krokiem jest zdobycie licencji maszynisty. Potrzeba około 1300 godz. spędzonych w kabinie jako pomocnik maszynisty, aby później móc już samodzielnie prowadzić pociągi.

Prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski zwrócił uwagę, że legnicki ośrodek jest jednym z nielicznych na mapie Polski dysponujących takim zapleczem szkoleniowym.

Zobacz także: Warszawski most średnicowy i jego historia

Szkolenie na licencję maszynisty w Kolejach Dolnośląskich. Pierwszy krok do prowadzenia pociągu

"Poszerzając naszą ofertę edukacyjną, od nowego roku będziemy mogli zapewnić kandydatom kompleksowe przygotowanie do podjęcia zawodu maszynisty. Współpracujemy z wybitnymi specjalistami, którzy od lat szkolą nowych członków załogi KD, a nasze inwestycje w nowy tabor oraz rozbudowę hali serwisowej sprawiają, że stale się rozwijamy" - podkreślił. Dodał, że kandydaci, którzy będą szkolić się w ośrodku, mogą liczyć w przyszłości na zarobki w przedziale od 6000 do 8000 zł netto, gdy już zostaną maszynistami.

Pierwszy kurs ruszy 8 stycznia i potrwa do 3 kwietnia. Kadra szkoleniowa legnickiego ośrodka liczy 10 osób. Wśród nich znajdują się m.in maszyniści instruktorzy, instruktorzy kierowników pociągu czy osoby odpowiedzialne za ruch kolejowy.

Zaplecze szkoleniowe wyposażone jest w bocznicę kolejową oraz halę naprawczą, a uczestnicy kursu mają dostęp do nowoczesnych pojazdów kolejowych oraz symulatora jazdy pociągiem typu 45WE Impuls – poinformowały Koleje Dolnośląskie.

- Dostęp do tego rodzaju technologii znacznie ułatwia zdobycie podstawowych umiejętności. Uczestnicy kursu uczą się na "żywym organizmie", wykorzystując zdobyte doświadczenie w praktyce – podkreślił Adam Gajda, naczelnik Ośrodka Szkolenia Kadr Kolejowych w Legnicy.

Spółka zapowiedziała, że w przyszłym roku, z uwagi na intensywny rozwój, Koleje Dolnośląskie zamierzają uruchomić trzy kursy: w styczniu, marcu oraz maju. KD rozpoczęły już pierwszą rekrutację na kurs z licencją. Zajęcia realizowane będą w formie stacjonarnej w ośrodku przewoźnika w Legnicy w systemie weekendowym.

Tysiące ofert pracy. Sprawdź i znajdź wymarzoną dla siebie pracę już dziś!
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(151)
WYRÓŻNIONE
ssdgasgf
3 lata temu
ALE GŁUPOTY WYPISUJĄ - LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ 3 X ... przepisy są tak skonstruowane że cokolwiek by się nie wydarzyło zawsze poniekąd winny jest maszynista ... praca w zmianowym cyklu po 12 h. piątek świątek sobota niedziela, święta ,,, psychol, badania i testy jak w podstawówce co moment - masakra gdybym wiedział w co się pcham, poszedł bym na urzednika - A TABOR Z LAT 60/80 ,,, SYF BRUD I HUK " A PO UZYSKANIU ŚWIADECTWA TO OK 3500 NETTO ... BZDURY PISZECIE !!!
kolejarz emer...
3 lata temu
Po ukończonej szkole zawodowej PKP można było iść na kurs pomocnika maszynisty po zdaniu egzaminu trzeba było jeździć jako pomocnik maszynisty przez okres kilku lat po czym zapisać się na kurs maszynisty zdać egzamin i dopiero wtedy usiąść za sterami lokomotywy tak było za przebrzydłej komuny ale było źle a teraz jest super !!! Piszę to bo ukończyłem zawodówkę kolejową w 1973 roku i co prawda nie poszedłem do jazdy /tak się wtedy mówiło jak ktoś szedł na kurs pomocnika/ ale połowa moich kolegów z klasy poszła jeździć . Zlikwidowano szkoły zawodowe a rzemieślnicy szkolą się w piwnicy!!! Ale jest wesoło !!!
Realista
3 lata temu
Zapomnieli dodać, że te 6000 netto to za 320 h miesięcznie. Dodaj do tego pracę w weekendy, święta, nocki. Te 6000 netto to przy kursie euro 4,5 PLN to 1333 euro, czyli plus minus najniższa niemiecka krajowa. Do tego odpowiedzialność za ludzi, ryzyko, że ktoś się zagapi i wjedzie Ci na przejazd plus samobójcy. A z Ciebie zrobią kozła ofiarnego. Czy ktoś jeszcze uważa, że to dobra oferta pracy?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (151)
Olo
3 lata temu
Mój ojciec jest maszynistą i całe życie bardzo dobrze zarabia. 6000-8000 netto to realna pensja do zarobienia w miesiąc z nadgodzinami. Zwłaszcza, że młodzi nieprzygotowani, za zimno, za ciepło, a że praca w nocy albo wzrok za słaby albo, tu hit: obecność narkotyków :)
Ksiezniczka R...
3 lata temu
Kto ma w glowie olej nie idzie na kolej.
PKP PRAWDA
3 lata temu
Nie oszukujcie młodych ludzi za takie pieniądze, które chcecie im zapłacić !!! Z czego utrzymać rodzinę ?? Pogońcie tych byków na stołkach prezesów spółek kolejowych i ich przydupasów biorących miesięcznie gigantyczne pieniądze
Witek
3 lata temu
Kiedyś też myślałem zostać maszynistą, ale uznałem, że za dużo zachodu i za duża odpowiedzialność za taką mała kasę. Trucki też nie dla mnie życie w kabinie, za duża nuda, zasnął bym i się rozwalił. Po długiej drodze zostałem koło 40stki operatorem harvestera. W Polsce też jest dobra kasa na tym ale nie taka jak w Skandynawii. Pozdrawiam z Norwegii!
Waga
3 lata temu
Zaczynałem na PKP od pracy na parowozach,dzisiaj mam emerytury 3200,odradzam wnukowi
...
Następna strona