Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Fantasyexpo Sp. z o.o.

Jubileuszowa edycja festiwalu Meet at Rift

Podziel się:

Bramy Meet at Rift pierwszy raz otwarte zostały dla odwiedzających 19 sierpnia 2022 roku. Wówczas inaugurujące wydanie festiwalu w całości poświęconemu grom komputerowym zawitało do łódzkiego EC1, oferując miejsce do spotkań dla licznej społeczności zgromadzonej wokół tytułów Riot Games. Nie inaczej będzie w nadchodzące lato, letnia edycja festiwalu powróci do Łodzi - tym razem w dniach od 30 sierpnia do 1 września.

Jubileuszowa edycja festiwalu Meet at Rift
(materiały partnera)

Festiwal gier komputerowych Meet at Rift na przestrzeni lat dawał okazję do spotkań dla miłośników gier oraz partnerom, którzy licznie wspierali to wydarzenie. Co roku odbywają się dwie edycje - zimowa w Warszawie oraz lenia w Łodzi. Festiwal na stałe wpisał się w kalendarz imprez gamingowych i jest największym eventem poświęconemu w całości grom wyprodukowanym przez Riot Games.

Organizacja eventu po raz piąty

Organizatorem festiwalu jest zespół GX Events, należący do grupy Fantasyexpo, które od 12 lat stwarza przestrzeń do integracji marek z gamingiem, nie tylko w formie eventów, lecz także poprzez transmisje esportowe najważniejszych turniejów, kampanie marketingowe oraz integracje z influencerami. Zespół GX Events został powołany w lutym 2022 roku jako wyspecjalizowana komórka zajmująca się organizacją eventów od A do Z. W portfolio znajdują się oprócz czterech już edycji festliwalu Meet at Rift takie wydarzenia jak finały międzyszkolnych rozgrywek esportowych Predator Games, Red Bull Phase Rush czy Legends Clash.

Festiwal Meet at Rift okazał się sukcesem, a docenienie przez odwiedzających oraz sponsorów jest wodą na młyn pracy organizatorów wydarzenia. Każda edycja przyciąga tysiące odwiedzających oraz liczne grono partnerów, którzy chcą być częścią festiwalu i tworzyć wspólnie z organizatorami niezapomniane doświadczenia dla społeczności.

Gdy w sierpniu 2022 roku zorganizowaliśmy pierwszą edycję festiwalu marzyliśmy o tym, by ten został doceniony przez społeczność ponieważ jest to projekt skierowany od graczy dla graczy. Gdy okazało się, że bramy łódzkiego EC1 przekroczyło kilkanaście tysięcy odwiedzających czuliśmy stres, ale i radość. Po wydarzeniu liczba pozytywnych komentarzy utwierdziła nas w przekonaniu, że wykonaliśmy dobrą robotę i pokazała, że nie powinniśmy poprzestać na tej jednej edycji. Wtedy podjęliśmy decyzję, że Meet at Rift będzie imprezą cykliczną, w letniej i zimowej odsłonie. Teraz organizując piątą, jubileuszową edycję tak jak przy pierwszej dokładamy wszelkich starań, aby zadowolić wymagającą społeczność i sponsorów. Szykujemy sporo atrakcji i kilka innowacji, ponieważ z edycji na edycję staramy się czymś zaskoczyć naszych gości - mówi Karolina Diakowska, Managing Director, GX Events.

Partnerzy od pierwszej edycji

Festiwal cieszy się uznaniem nie tylko społeczności, ale także przyciąga licznych partnerów i sponsorów z każdą kolejną odsłoną. Razem z organizatorami tworzą oni święto gier Riot Games. Od samego początku Alior Bank wraz z Mastercard wspierają to wydarzenie. Na terenie festiwalu powstaje specjalna strefa z różnorodnymi aktywacjami i konkursami. Ponadto, podczas wydarzenia, istnieje możliwość założenia Konta dla graczy, oferującego unikatowe karty z wizerunkiem postaci League of Legends: mistrzowską Ashe oraz czarodziejką Lulu. Wykorzystując te karty, ich posiadacze mogą zdobyć szereg benefitów i nagród z katalogu Bezcenne Chwile od Mastercard.

Gry komputerowe gromadzą w Polsce coraz większą społeczność. Obecnie to już około 20 milionów graczy, a rynek wciąż rozwija się niezwykle dynamicznie. Dostrzegamy rosnący potencjał tego sektora i jesteśmy świadomi, że znaczna część naszych klientów do niego należy, dlatego staramy się angażować w inicjatywy, które zbliżają nas do tej społeczności. Taką szansę dostrzegliśmy w Meet at Rift, który jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży. Dzięki niemu możemy lepiej poznać oraz współtworzyć kulturę gamingu – mówi Mateusz Tomczak, Menedżer ds. Rozwoju Produktów w Alior Banku.

Oprócz Alior Banku oraz Mastercard od początku istnienia event wspierają marki technologiczne takie jak ACTINA, AMD, realme czy iiyama, a podczas ostatniej edycji do grona partnerów technologicznych oferując własną strefę dołączyła marka ENDORFY. Event wspierają też takie marki jak Żabka czy Dooti Donuts.

Społeczność po raz piąty raz przekroczy bramy festiwalu

Dla gości, którzy licznie odwiedzają wydarzenie każda edycja przynosi wiele atrakcji, które za każdym razem dostarczają wielu emocji i wrażeń. Sercem festiwalu jest scena główna, na której toczą się rozgrywki esportowe - na przestrzeni lat odbyły się finały Baltic Playgrounds, Ligra Streamerów VALORANT, Meet at Rift Invitational czy tak jak podczas ostatniej edycji VALORANT 2115, gdzie na scenie głównej zasiedli znani muzycy naprzeciw drużyny wyłonionej w kwalifikacjach. Rozgrywki komentowane są przez znanych i cenionych przez społeczność komentatorów i influencerów, z którymi można zbić piątkę, porozmawiać czy zrobić pamiątkowe zdjęcie.

Jako komentator, streamer i gość jestem obecny od pierwszej edycji festiwalu Meet at Rift. Obserwuję jego rozwój, ale dla mnie przede wszystkim jest to okazja do spotkań z innymi członkami community, wymiany doświadczeń, a także do kontaktów z moimi widzami - komentuje Damian ‘Nervarien’ Ziaja.

Kolejnym stałym punktem wydarzenia jest międzynarodowy konkurs Heroes of cosplay, w którym uczestnicy prezentują stroje inspirowane grami League of Legends oraz VALORANT. Ponadto do dyspozycji odwiedzających oddane są strefy free to play, na których można wygrać nagrody rzeczowe i pieniężne. Podczas letniej edycji organizowana jest także konferencja branżowa Meet at Rift Talks oraz seria warsztatowa Voice Chat.

Zakończenie wakacji z Meet at Rift

Piąta jubileuszowa edycja Meet at Rift odbędzie się w dniach 30 sierpnia - 1 września na terenie łódzkiego EC1. Wstęp na teren festiwalu pozostaje w pełni darmowy. Twórcy wydarzenia postanowili jednak wyjść naprzeciw najbardziej wymagającym odwiedzającym, tworząc dodatkowo płatne ekskluzywne strefy oferujące szereg wyjątkowych atrakcji. Już teraz został uchylony rąbek tajemnicy i wiadomo, że podczas letniej edycji Meet at Rift odbędzie się największy turniej LANowy w grę Teamfight Tactics.

Materiał sponsorowany przez Fantasyexpo Sp. z o.o.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl