Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Julia Grzesiek
|

Zarabia fortunę, nie mówiąc nawet słowa. Jeszcze w 2019 r. pracował w fabryce aut

16
Podziel się:

Khaby Lame stał się najpopularniejszym twórcą na TikToku w ciągu zaledwie trzech lat. W swoich filmikach parodiuje sytuacje związane z codziennymi czynnościami. "Forbes" szacuje, że od czerwca 2022 r. na samych współpracach z luksusowymi markami Lame mógł zarobić nawet 16,5 mln dol.

Zarabia fortunę, nie mówiąc nawet słowa. Jeszcze w 2019 r. pracował w fabryce aut
W trzy lata podbił świat swoim TikTokiem. Kim jest Khaby Lame? (Getty Images, Elisabetta A. Villa)

W krótkich klipach influencera nie usłyszymy ani jednego wypowiedzianego słowa. Zamiast tego "cichy komik" z Włoch charakterystycznie wzrusza ramionami i z politowaniem spogląda w kamerę.

Jeszcze w 2019 r. Lame montował filtry samochodowe w fabryce pod Turynem, a dziś jest najczęściej obserwowaną osobą na TikToku i żyje życiem, o jakim mu się nie śniło. - Kiedy zacząłem kręcić filmiki, ludzie mówili mi, żebym znalazł prawdziwą pracę. Kontynuowałem tworzenie treści, mimo że nikt mnie nie oglądał, ponieważ jest to moja pasja – wspomina w rozmowie z "Forbesem".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Psycholog Igi Świątek o zarobkach, podatkach i hejcie w sporcie - Daria Abramowicz - Biznes Klasa #6

W trzy lata podbił świat swoim TikTokiem

Lame zyskał popularność w czasie pandemii. Do tej pory jego klipy zostały polubione ponad 2,4 mld razy. Na platformie-matce, czyli TikToku, "Charlie Chaplin XXI w" ma już 162 mln obserwujących – ponad trzykrotnie więcej niż wynosi populacja jego ojczystego kraju. Na Instagramie może natomiast pochwalić się 80-milionową społecznością. Według szacunków "Forbesa" influencer otrzymuje nawet 750 tys. dol. za prezentację produktu na jednym z wyżej wymienionych kont społecznościowych.

W tym roku Lame tworzył treści m.in. z Mattem Damonem, Robertem Downeyem Jr. i Tomem Cruise’em. Wykonywał też rzuty karne z legendą piłki nożnej Davidem Beckhamem i wystąpił w emitowanej podczas Super Bowl reklamie giganta ubezpieczeniowego State Farm. Firmy promujące się podczas Super Bowl, świadome ogromnych zasięgów i uwagi, jakie generuje to wydarzenie, stawiają często na niezwykle efektowne i zapadające w pamięć reklamy. Tak też było w przypadku spotu z popularnym twórcą.

Alyson Griffin, szefowa działu marketingu w State Farm, tłumaczy, że firma nawiązała współpracę z TikTokerem ze względu na jego ogromną popularność w USA. Podkreśla także, że wizerunek Lame’a jest bezpieczny dla przedsiębiorstwa, co umożliwia długofalową współpracę.

- Odrzucam większość propozycji. Działam zgodnie ze swoimi zasadami. Dotąd nie zgodziłem się na współpracę z markami alkoholowymi, nie reklamowałem też papierosów ani żadnych innych szkodliwych produktów, ponieważ mam wśród obserwatorów wiele dzieci – przyznaje influencer.

Influencerzy najpotężniejszym narzędziem medialnym

Powołując się na przewidywania firmy badawczej Influencer Marketing Hub, "Forbes" donosi, że w tym roku marki wydadzą około 21 mld dol. na marketing w mediach społecznościowych. Dla porównania w 2016 r. budżet ten wyniósł zaledwie 1,6 mld dol.

- Influencerzy są najpotężniejszym narzędziem medialnym i handlowym, jakie kiedykolwiek wynaleziono – mówi Erin Lanuti, dyrektorka ds. innowacji w gigancie reklamowym Omnicom Group. - Ich widzowie ufają im bardziej niż reklamom. Mogą sprawić, że produkty dosłownie znikają ze sklepowych półek. Potrafią samodzielnie zbudować przedsiębiorstwa warte miliardy dolarów. Równocześnie, za sprawą zaledwie jednego wpisu, mogą przyczynić się do upadku nawet najsilniejszych marek - dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Julia Grzesiek
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Stan.
rok temu
Poziom tych jego filmików jest tak niski jak iloraz inteligencji oglądających to namiętnie. Przerażająca jest skala tego zjawiska.Niestety następuje bardzo duży regres w sferze intelektualnej społeczeństwa.
Łapa Jaguara
rok temu
Jakie czasy, tacy bohaterowie...
Marcin
rok temu
Ludzie chyba mają w genach szukanie guru, znajdzie się taki i mówi im co mają kupować, a czego nie, w jaki dzień świętować, jakie modły odprawiać. Chyba większość homo sapiens nie ma własnego rozumu albo nie chce go mieć.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Jarosław Maćk...
rok temu
Chciał bym aby powróciło na antenę Polskie ZOO. To byłby chicior.
Bonibon
rok temu
Lame po angielsku znaczy ... kiepski...
Osska
rok temu
jest zabawny :)
jondromahore
rok temu
hory świat, hoży ludzie , którzy go ogladają z wypiekami i ślinią się za szczęścia
Prawda
rok temu
Nieważne co się robi co się umie ważne żeby kasa pasowala