Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Janoś
Krzysztof Janoś
|

Kanał Sueski zablokowany. Pierwszy statek płynący z towarami z Chin do Gdańska okrąży Afrykę. Będzie drożej i później

166
Podziel się:

OOCL United Kingdom już nie czeka w korku przed Kanałem Sueskim. Jego armator zdecydował, że zostanie przekierowany na drogę morską wokół Afryki. Podróż będzie dłuższa o 11 dni i bardziej niebezpieczna, bo piraci tylko czekają na kontenerowce, które wyskoczą z tego niezwykłego korka.

Kanał Sueski zablokowany. Pierwszy statek płynący z towarami z Chin do Gdańska okrąży Afrykę. Będzie drożej i później
Gigantyczny kontenerowiec płynie do Polski okrężną drogą (OCCL)

Za sprawą gigantycznego korka przed Kanałem Sueskim OOCL United Kingdom jako pierwszy statek wiozący towary do Polski popłynie wokół Afryki. Informacja na ten temat pojawiła się w serwisie portu kontenerowego DCT Gdańsk.

Około godziny 20 w piątek udało nam się ją potwierdzić telefonicznie. Pracownik DCT nie chciał jednak przekazać informacji na temat ładunku. Faktem jednak jest, że to pierwszy statek, który popłynie trasą o 11 dni dłuższą - wokół Przylądka Dobrej Nadziei w RPA.

Długi rejs - jeszcze dłuższy

Statek na swojej trasie odwiedził m.in porty w Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian i Singapurze. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony aż 77 dni.

- Miał przypłynąć za dwa tygodnie, a będzie prawie za miesiąc, bo zgodnie z planem i jak wszystko będzie dobrze, dopłynie do Gdańska 24 kwietnia - usłyszeliśmy na infolinii DCT.

Kontenerowiec OOCL United Kingdom pływa pod banderą Hong Kongu. Jest czwartym największym kontenerowcem na świecie. Został zbudowany w 2017 r., jest długi na 400 i szeroki na 59 metrów. Jego dopuszczalna masa przewożonego ładunku z załogą, zapasem paliwa i wody to blisko 200 tys. ton. Gigant jest własnością Orient Overseas Container Line, firmy świadczącej usługi logistyczne i spedycyjne z siedzibą w Hongkongu.

Zobacz także: Kontenerowiec uwięziony w Kanale Sueskim

Statek już wcześniej przewoził towary do Polski i zawijał do gdańskiego DCT. DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego.

Zobacz także: OOCL United Kingdom płynący w swój dziewiczy rejs:

Piraci nie z Karaibów

Czy może coś się po drodze wydarzyć, co jeszcze drogę towarów do Polski wydłuży? Niestety tak. Załoga może spotkać się z piratami, który zacierają ręce w związku z większym ruchem statków przy wybrzeżach Afryki.

Pod koniec grudnia 2020 r. na wodach Zatoki Gwinejskiej u wybrzeży Afryki doszło do nieudanej próby porwania kontenerowca M/S Port Gdynia. W załodze statku było 20 polskich marynarzy. Na szczęście piraci po nieudanym ataku ostrzelali mostek i zeszli z jednostki.

Jak informowaliśmy, problemy z Kanałem Sueskim mogą jeszcze potrwać. Zarządzający Kanałem Sueskim przekonują, że wydobyto już prawie 90 proc. piachu, by udrożnić tę ważną drogę morską.

Cały świat patrzy na postęp tych prac. Doba przestoju w Kanale Sueskim to zatrzymanie ok. 50 statków i 2,5 mln ton ładunków.

Przysłowiowy Kowalski kupujący w Chinach też ucierpi. Paczki z Chin dotrą do niego później. Ciągle też nieznana jest przyczyna utknięcia kontenerowca. Wśród podejrzanych jest awaria zasilania, silny wiatr i burza piaskowa.

Problem w tym, że szef holenderskiej firmy, która próbuje go oswobodzić, zapowiedział, że może to zająć nawet całe tygodnie. Wszystko zależy od pogody i prądów. Można więc założyć, że OOCL United Kingdom nie będzie ostatnim statkiem płynącym do Polski, który popłynie dłuższą, bardziej niebezpieczną drogą.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(166)
WYRÓŻNIONE
Max
4 lata temu
Jakoś Rosjanie się nie przejmują tylko zatrudniają uzbrojoną ochronę i pokazują opalonym gdzie ich miejsce. No, ale innym poprawność polityczna na to nie pozwala. A świat nie jest sprawiedliwy i słabszy ginie.
luk
4 lata temu
piraci?? 21wiek armatorzy sa bogaci i nie maja ochrony???? masakra lucie z karabinami na motorówkach przejmują statek błahahahah to jest po prostu smieszne
Janusx
4 lata temu
Niech nie przypływają wcale. Będzie mnie chińskiego gówna na półkach sklepowych......
NAJNOWSZE KOMENTARZE (166)
Vjtk
4 lata temu
A może przypadkiem zablokują Kanał Panamski?
mmgmg
4 lata temu
niech ubezpieczenie placi .... ale tu widac ze zlodzieje juz maja powod aby podnosic ceny
Kino
4 lata temu
Obajtek chce do Kataru benzynę wozić...
Ptyś lat 9
4 lata temu
Ponieść poziom wody w kanale i statek popłynie.
podlasiepije
4 lata temu
Jest jeszcze krótrza dorga z Azji do Europy - droga połnocna. Szerokiej drogi!
...
Następna strona