Jak podaje Kaufland, z powodu pandemii wzrosła popularność zakupów online. To tłumaczy, dlaczego sieć decyduje się na wprowadzenie usług pocztowych.
"Potwierdzeniem tego jest m.in. ponad 71 000 paczek, które klienci Kaufland nadali lub odebrali przy okazji zakupów od marca 2020 roku do 23 maja br. Jeszcze do niedawna usługa była dostępna w ponad 100 marketach sieci, ale już teraz mogą cieszyć się nią kupujący we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce" - czytamy w oświadczeniu sieci.
Wprowadzenie usług pocztowych oznacza, że wszystkie sklepy sieci, niezależnie od wielkości, będą mogły być otwarte w niedziele.
- Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy i nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów – informuje Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
Niedawno na podobny ruch zdecydowała się sieć Polomarket. Firma poinformowała o podpisaniu umowy z Ruchem, w ramach której będzie świadczyć usługę "Paczka w Ruchu". Dzięki temu sklepy będą mogły być otwarte w każdą niedzielę niehandlową.
Podobną strategię, niemal od momentu wprowadzenia zakazu handlu, mają sklepy sieci Żabka.