Rumuński oddział popularnej sieci handlowej Kaufland wprowadziła oryginalną strategię zakupową, opartą na astrologii. Firma stworzyła serię humorystycznych filmów (dostępną w serwisie YouTube - przyp. red.) pod hasłem "Horoskop za Małe Pieniądze", angażującą lokalnych celebrytów jako prowadzących
Gwiazdorska seria
W każdym odcinku prowadzący Gabriela Atanasov i Vlad Drăgulin, wcielając się w role gospodarzy, przyjmują uczestników i poddają ich "horoskopowym" testom. Głównym tematem serii jest astrologia, a konkretnie żywioły związane z poszczególnymi znakami zodiaku: woda, ogień, powietrze i ziemia.
Uczestnicy rywalizują, aby udowodnić, kto ma najbogatszą wiedzę na temat znaków zodiaku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przemyślana rozrywka strategią marketingową
Silviu Buidan, dyrektor ds. marketingu sieci Kaufland w Rumunii i Republice Mołdawii, wyjaśnia, że celem tej nietypowej serii było połączenie kreatywności z humorem. Ideą było wykorzystanie popularnych skojarzeń związanych z horoskopami, aby przewidzieć, jakie produkty mogą trafić do koszyków klientów na podstawie ich znaku zodiaku
Eksperyment miał za zadanie rozbawić, ale przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie, podkreślając jednocześnie pozycję Kauflandu jako wiarygodnego partnera zakupowego.