Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
ŁUK,MWL
|
aktualizacja

"Klienci pytają, a my nie mamy informacji". Zamieszanie wokół wniosku o upadłość Neonetu

6
Podziel się:

Klienci cały czas pytają, a my nie wiemy, co mamy odpowiedzieć - mówił money.pl pracownik jednego ze sklepów Neonet w piątek po otwarciu. Firma ta złożyła wnioski o restrukturyzację i ogłoszenie upadłości. Komunikat wydała jednak dopiero w piątek, kilkanaście godzin po pierwszych doniesieniach medialnych.

"Klienci pytają, a my nie mamy informacji". Zamieszanie wokół wniosku o upadłość Neonetu
Neonet ma w Polsce ponad 300 sklepów. Zdjęcie ilustracyjne (Agencja Wyborcza, Fot. Adam Stepien / Agencja Wyborcza.pl)

Przypomnijmy, że w czwartek wieczorem serwis purepc.pl poinformował, że w Krajowym Rejestrze Zadłużonych zarejestrowano, że wobec Neonetu toczy się "postępowanie o ogłoszenie upadłości przedsiębiorcy". Nie było jednak żadnego oficjalnego komunikatu firmy.

W piątek tuż po otwarciu zajrzeliśmy do jednego ze sklepów tej sieci i podając się za klienta zainteresowanego zakupem ratalnym zapytaliśmy, czy w świetle tych doniesień można składać zamówienia i robić zakupy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Powrót niedziel handlowych. Polacy podzieleni

"Klienci pytają, a my nie mamy żadnych informacji"

- Trzeci klient zaczyna od tego rozmowę. Sam się dowiedziałem wczoraj, tak jak pan, z internetu - powiedział nam sprzedawca. - Klienci cały czas pytają, a my nie mamy żadnych informacji. Powiem panu, że może pan zamówić, a potem się okaże, że towaru nie ma, bo będzie wstrzymany, i będzie lipa - dodał.

Oficjalne oświadczenie na stronie internetowej Neonet pojawiło się dopiero około godz. 10. Kilkanaście minut później firma opublikowała je też na swoim profilu na Facebooku. Wyjaśnia w nim, że zarząd złożył do sądu dwa wnioski:

  • o postępowanie restrukturyzacyjne,
  • o postępowanie upadłościowe.

Z komunikatu dowiadujemy się, że ten drugi krok "został podjęty wyłącznie na wypadek, gdyby w toku priorytetowego postępowania sanacyjnego nie udało się osiągnąć konsensusu między spółką a jej kontrahentami".

Neonet zapewnia: klienci nie odczują trudności

Spółka podkreśla, że zgodnie z prawem wniosek o restrukturyzację (postępowanie sanacyjne) jest rozpatrywany przez sąd w pierwszej kolejności. Zapewnia też, że:

W toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden klient sieci Neonet nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz online.

"Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami" - dodano w oświadczeniu spółki.

Neonet to sieć sklepów ze sprzętem elektronicznym i AGD działająca w Polsce od 2003 r. Od tego czasu w różnych częściach kraju otworzyła ponad 300 placówek pod szyldem Neonet. Ostatnie otwarcie odbyło się w czwartek 30 listopada o godz. 9.00 w Kępnie (woj. wielkopolskie).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
JK44
rok temu
Cóż Pogrozili dostawcom. " jesłi nie zgodzicie sie na nasze warunki splaty ( restrukturyzacja) to ogłosimy upadłość i fige zobaczyćie ze swoich pieniędzy" Ot biznes po polsku
set
rok temu
4 ech przy kasie siedziało kiedy zatrudnienie jednego to słaby zysk
Nie dziwi
rok temu
szefem SPRZEDAZY PAN KTORY ROWNIEZ SPRZDAZ W IMPELU ROZŁOZYŁ NA ŁOPATKI
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
TataBrutalus
rok temu
na przestrzeni wielu lat kupiłem u nich pralkę indesit (do dupy), lodówkę samsung (swietna), mikrofalę (nie używam prawie), termometr laserowy (tani ale działa) i jakieś drobnice jak jajowar czy wentylator pokojowy... ...szkoda ich ale w dobie zakupów przez internet kiedy ceny są znacząco niższe to neonet zamiast stawiać na wielkie salony w najlepszych lokalizacjach by walczyć o pozycję lidera na rynku z Euro, MediaXp oraz MM wybierał jakieś speluny małometrażowe gdzie nawet nie było ogromu towarów do wyboru. Ewidentnie złe zarzadzanie na górze. Szkoda!
Hmm
rok temu
Szczerze? Nie znam nikogo kto tam coś kupił, ja tam kupiłem pralkę 10 lat temu i tyle moich zakupów… każdy woli euro AGD i experta… sorry ale tak jest
JK44
rok temu
Cóż Pogrozili dostawcom. " jesłi nie zgodzicie sie na nasze warunki splaty ( restrukturyzacja) to ogłosimy upadłość i fige zobaczyćie ze swoich pieniędzy" Ot biznes po polsku
kazdy widzi
rok temu
rudy przyjmuje wladze i zaczyna sie, teraz tylko niemieckie sklepy beda mialy dobrze
Nie dziwi
rok temu
szefem SPRZEDAZY PAN KTORY ROWNIEZ SPRZDAZ W IMPELU ROZŁOZYŁ NA ŁOPATKI