- Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 r. - poinformował rzecznik Media Expertu Michał Mystkowski w odpowiedzi na pytania serwisu Business Insider Polska. Potwierdził tę informację w rozmowie z money.pl. W sprawie przyszłości głosu zabrać jednak nie chciał.
BI twierdzi jednak, powołując się na nieoficjalne ustalenia, że nowej umowy już nie będzie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O TV Republika, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, zrobiło się wyjątkowo głośno po ostatniej wypowiedzi Jana Pietrzaka na temat imigrantów. W minioną niedzielę satyryk powiedział w jednym z programów TV Republika: "mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, ponieważ nielegalni nie są ci ludzie, którzy uciekają do lepszego świata".
Nie była to jedyna skandaliczna wypowiedź na ten temat. W środę dziennikarz Marek Król polecił, aby imigrantów "zaczipować jak psy", ewentualnie "wytatuować", bo "będzie taniej".
Reklamodawcy się wycofują
Słowa te doprowadziły do reakcji części reklamodawców. W środę o zakończeniu współpracy ze stacją poinformowała sieć sklepów IKEA. Szwedzki gigant tłumaczy, że nie miał pojęcia, iż jego reklamy pojawiają się w TV Republika. Tak wynika z treści oświadczenia skandynawskiego producenta mebli.
"Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika" - wyjaśniła w mailu do redakcji gazeta.pl Katarzyna Broniarek-Niemczycka, dyrektorka komunikacji IKEA Retail.
W środę wieczorem zareagował również mBank. "Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam" - poinformował bank na platformie X.
W czwartek, w odpowiedzi na pytania money.pl, firma napisała: "mBank zdecydowanie nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie Telewizji Republika i sprzeciwia się mowie nienawiści. Obecność reklam w tej stacji to efekt błędu domu mediowego, który kupuje w naszym imieniu czas antenowy w stacjach telewizyjnych. Natychmiast wstrzymaliśmy publikację kolejnych spotów w Telewizji Republika".
Również Grupa Żabka nie wyklucza zakończenia współpracy marketingowej z Telewizją Republika w zakresie emisji reklam - dowiedział się money.pl.