Sieć Silpo znana jest z tego, że otwiera nietypowe, "tematyczne" sklepy. Uruchomiła już m.in. placówki w stylistyce teatru cieni, steampunka, kosmosu lub cyrku – czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl.
Sieć sklepów przywędruje do Polski za Ukraińcami?
Portal podaje, że silna pozycja rynkowa i finansowa sprawiły, że operator sieci sklepów szuka okazji do inwestycji i partnerstw na rynkach zachodnich. Fozzy Group, właściciel marki, ma być zainteresowany wejściem na rynki Europy Środkowej i Południowej. Stąd właśnie w kręgu zainteresowań jest Polska.
Wejściu na nasz rynek sprzyja nie tylko bliskość geograficzna i kulturowa, ale też fakt, że wielu klientów tej sieci przeprowadziło się nad Wisłę. Część z nich uciekała przed wojną, inni osiedlili się w naszym państwie jeszcze przed rosyjską agresją.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiadomoscihandlowe.pl jednak zastrzegają, że sieć handlowa ma prowadzić rozmowy z przedstawicielami kilku krajów europejskich. Portal wymienia m.in. Słowację, Czechy, Rumunię oraz Bułgarię. Ostateczna decyzja o wyborze kierunku rozwoju jeszcze nie zapadła, choć Polska wydaje się naturalnym kierunkiem.
Z ustaleń dziennikarzy wynika, że do naszego kraju może grupę zniechęcać brak jakościowych powierzchni pod przyszłe sklepy. Dlatego, gdyby ostatecznie sieć miała wejść do naszego kraju, to w grę mogłyby wchodzić lokalizacje pod wynajem, jak również przejęcia sieci działających w odpowiednim formacie, czy też odkup niektórych lokalizacji od firm już tu funkcjonujących.
Sieć potwierdza zainteresowanie
Portal wiadomoscihandlowe.pl zwrócił się do operatora sieci sklepów z pytaniami m.in. o to, czy zamierza otworzyć się w Polsce, a jeśli tak, to kiedy. Firma nie odpowiedziała jednoznacznie, jednak potwierdziła zainteresowanie naszym rynkiem i współpracą z obecnymi tu firmami.
W ostatnich miesiącach sieć handlowa Silpo zaczęła eksplorować polski rynek detaliczny. Przed rosyjską inwazją na pełną skalę badaliśmy najlepsze praktyki w obszarze handlu detalicznego artykułami spożywczymi w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Hiszpanii, Francji i innych krajach UE. I kontynuujemy to w Polsce – wyjaśnia biuro handlowe Silpo, cytowane przez wiadomoscihandlowe.pl.
Silpo to sieć supermarketów spożywczych należących do Fozzy Group. Na koniec 2021 r. grupa miała ponad 330 placówek spod tego szyldu. W 2020 r. przychody sieci handlowej zamknęły się w kwocie prawie 50 mld hrywien.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.