Otwarte zostały kolejne odcinku autostrady A1 powstającej między Tuszynem i początkiem obwodnicy Częstochowy. Kierowcy mogą korzystać z dwóch nowych jezdni autostrady na długości ok. 60 km — w większości z trzema pasami ruchu w każdą stronę
Po wcześniejszych otwarciach poszczególnych fragmentów A1 do ruchu oddano ciąg główny autostrady na jezdni w kierunku Katowic, od węzła Piotrków Trybunalski Zachód do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz dalsze niespełna trzy kilometry na sąsiednim odcinku realizacyjnym.
Odcinki otwarte, ale ograniczenie prędkości pozostało
Od Tuszyna aż za węzeł Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do początku obwodnicy Częstochowy, kierowcy mogą poruszać się trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Dwa tygodnie temu udostępniono już odcinek A1 między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Piotrków Trybunalski Zachód w kierunku Gdańska, kilka dni później całą szerokością jezdni można było przejechać między Kamieńskiem i Radomskiem w obu kierunkach.
Mimo wpuszczenia kierowców na jezdnie główne A1 nadal trwają prace poza nimi i do ich zakończenia będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h.
W 2022 z okolic Gdańska dojedziemy do Czech w pięć godzin
Według zapewnień GDDKiA po ukończeniu prac na odcinku Piotrków Trybunalski — Kamieńsk w trzecim kwartale przyszłego roku, autostradą A1 będzie można dojechać z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Całkowita długość budowanej na terenie obu województw autostrady liczy 81 km. W całości ma być ona gotowa na przełomie 2022 i 2023 r. Realizacja inwestycji o kilka godzin skróci przejazd z Trójmiasta do południowej granicy kraju.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków A1 ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł pochodzi z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.