Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Kolejne problemy z samolotem linii Jeju Air w Korei Południowej

4
Podziel się:

Samolot linii Jeju Air, który wystartował w poniedziałek z lotniska Gimpo w Seulu musiał zawrócić po wykryciu podobnego problemu z podwoziem, jak w przypadku tragicznego w skutkach rejsu maszyny tego samego przewoźnika w niedzielę – poinformowała południowokoreańska agencja Yonhap.

Kolejne problemy z samolotem linii Jeju Air w Korei Południowej
Do katastrofy samolotu w Muan doszło 29 grudnia (via Getty Images, Chris Jung)

Boeing B737-800 z 161 pasażerami na pokładzie wystartował z międzynarodowego lotniska Gimpo w poniedziałek wczesnym rankiem, udając się do Jeju, wyspy położonej na południe od kontynentalnej części Korei Południowej. Niedługo po starcie kapitan rejsu wykrył usterkę podwozia i zawrócił do Seulu.

Był to ten sam model samolotu, w którym doszło do niedzielnej katastrofy. W wyniku tego zdarzenia zginęło 179 osób; wówczas awaria dotyczyła wszystkich trzech podwozi – podała Yonhap.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pierwszy McDonald's W Polsce "Amerykanie postawili jeden warunek" - Rafał Sonik w Biznes Klasie

Problemy z samolotami w Korei Południowej

Choć po ponownym sprawdzeniu stwierdzono, że podwozie działa prawidłowo, kapitan zdecydował się wrócić na lotnisko ze względów bezpieczeństwa – poinformował przedstawiciel Jeju Air, cytowany przez agencję. Operator korzysta z 39 jednostek B737-800, a cała jego flota liczy 41 samolotów.

Pasażerowie poniedziałkowego lotu zostali przeniesieni do innej maszyny, ale 21 z nich zdecydowało się nie wchodzić na pokład w obawie o bezpieczeństwo.

Pełniący obowiązki prezydenta Korei Południowej Czoi Sang Mok zarządził w poniedziałek nadzwyczajną kontrolę bezpieczeństwa wszystkich linii lotniczych po niedzielnej katastrofie samolotu na lotnisku Muan, które ma pozostać zamknięte do środy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
ARTUR
3 dni temu
Poza pasem startowym na którym lądował samolot nie było nic konkretnego a postawiono betonową zaporę aby przy lądowaniu awaryjnym nikt nie ocalał . Nawet w Korei Południowej są myślący inaczej którzy zabijają ludzi przez głupotę , jak na taki podobno bogaty kraj powinni też mieć pianę którą pokrywa się pas gdy samolot ląduje bez podwozia .
Baxter
3 dni temu
Może wreszcie zlikwidują te betonowe zapory na końcach pasów.
poGorce
3 dni temu
Ostatnio dość sporo jest tych wypadków samolotów a mają takie systemy i zabezpieczenia ze były najbezpieczniejszym środkiem transportu... więc jest tu eskalacja i należy nazywać to po imieniu
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Putin
3 dni temu
Usterki się zdarzają.
Baxter
3 dni temu
Może wreszcie zlikwidują te betonowe zapory na końcach pasów.
ARTUR
3 dni temu
Poza pasem startowym na którym lądował samolot nie było nic konkretnego a postawiono betonową zaporę aby przy lądowaniu awaryjnym nikt nie ocalał . Nawet w Korei Południowej są myślący inaczej którzy zabijają ludzi przez głupotę , jak na taki podobno bogaty kraj powinni też mieć pianę którą pokrywa się pas gdy samolot ląduje bez podwozia .
poGorce
3 dni temu
Ostatnio dość sporo jest tych wypadków samolotów a mają takie systemy i zabezpieczenia ze były najbezpieczniejszym środkiem transportu... więc jest tu eskalacja i należy nazywać to po imieniu