Artykuł sponsorowany
Grupa Budimex to bezdyskusyjnie lider na rynku budowlanym. Wieloletnie doświadczenie, niekwestionowany potencjał i zasoby jakimi dysponuje, pozwalają firmie prowadzić rocznie blisko 300 projektów z obszarów infrastruktury: drogowej, kolejowej, użyteczności publicznej oraz przemysłowej. Wszystkie wygrywane przetargi przyczyniają się do rozwoju rodzimej gospodarki.
Nowe obwodnice i drogi szybkiego ruchu
Tylko w 2019 roku oddaliśmy kierowcom do użytku dziesiątki kilometrów dróg ekspresowych, autostrad, czy tak ważnych dla miast obwodnic, jak: 20- kilometrowy odcinek Obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1, 8-kilometrowy odcinek obwodnicy Skarżyska-Kamiennej w ciągu S7 – zakończony na 6 miesięcy przed umownym terminem, 10-kilometrowy odcinek obwodnicy Olsztyna w ciągu S51 – oddany 3 miesiące przed zakładanym terminem, 13-kilometrowy odcinek obwodnicy Suwałk, czy Trasę Niepodległości w Białymstoku – pozwalającą ominąć miasto od zachodu – mówi Dariusz Blocher, Prezes Zarządu, dyrektor generalny Budimeksu SA.
Poza licznymi inwestycjami drogowymi, spółka w 2019 roku ukończyła także budowę m.in. ekologicznego biurowca .BIG dla Ghelamco oraz Mareckiego Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnego, czyli najbardziej zaawansowanego budynku użyteczności publicznej w Polsce. Poza tym bardzo ważną inwestycją drogową było w 2019 roku wybudowanie Autostradowej Obwodnicy Częstochowy (A1).
Budimex inwestuje w kolej
Jednym z obszarów, w których spółka prężnie się rozwija i upatruje perspektywy dalszych długofalowych działań jest rynek infrastruktury kolejowej. W portfelu zamówień Budimeksu na koniec 2019 roku znajdowały się kontrakty o wartości blisko 10,8 mln zł, z czego 33% wartości wszystkich zleceń stanowiły właśnie umowy kolejowe m.in. z PKP PLK. Przychody z tych zamówień były też wielokrotnie wyższe w 2019 r. niż w roku 2018, kiedy to zadania z obszaru kolejowego stanowiły 13% portfela zamówień. Spółka inwestuje zarówno w kadrę pracowniczą jak i sprzęt niezbędny do realizacji inwestycji na kolei. Ponadto aktywnie realizuje projekty badawczo-rozwojowe w ramach programu „BRIK” – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej zainicjowanego przez PKP PLK oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Aktualnie Budimex zajmuje się dwoma przedsięwzięciami – InRaNos oraz InRaVis mającymi na celu opracowanie innowacyjnych rozwiązań ograniczających hałas i drgania pochodzące z ruchu kolejowego.
Wyzwania na najbliższe lata
Choć 2019 rok Budimex uznaje za udany to nie zamierza na tym poprzestawać. Spółka planuje dalej prężnie się rozwijać i poszukiwać nowych projektów nie tylko w kraju.
- W 2020 roku nadal planujemy działać we wszystkich istotnych sektorach rynku budowlanego na obszarze Polski, jak również na rynku niemieckim oraz litewskim. Inwestycje infrastrukturalne współfinansowane z budżetu Unii Europejskiej (w szczególności projekty drogowe oraz kolejowe) stwarzają nam szansę na pozyskanie nowych kontraktów. Planujemy dalszy rozwój w zakresie usług komunalnych oraz podjęcie przedsięwzięć na zasadach partnerstwa publiczno-prywatnego – podaje Budimex w raporcie.
Działalność w wielu sektorach i z różnymi podmiotami nie jest im obca. Dzięki otwartemu podejściu do współpracy w 2019 roku Grupa Budimex podpisała kontrakty budowlane o łącznej wartości 7 496 046 tysięcy złotych (z aneksami). Portfel zamówień budowlanych wszystkich spółek na koniec 2019 roku wyniósł 10 781 176 tysięcy złotych, co stanowi wzrost (6%) w porównaniu z końcem 2018 roku. Grupa odnotowuje także wzrost wartości wygranych przetargów. Ich wartość w roku 2019 była wyższa o 14% niż w roku 2018.
Działalność prospołeczna
Rozwój państwa poprzez budowę dróg i infrastruktury kolejowej jest niezmiernie ważny. Budimex kładzie nacisk na zrównoważony postęp zarówno gospodarczy jak i społeczny z poszanowaniem środowiska naturalnego, zasad etyki, z dbałością o satysfakcję klientów i komfort użytkowników. Od wielu lat spółka angażuje się także w realizację projektów wykonywanych w interesie publicznym. Flagowym programem jest “Strefa Rodzica. Budimex dzieciom”, który kontynuowany jest od 2012 roku. W ramach projektu tworzone są w szpitalach specjalne przestrzenie dla małych pacjentów, w których mogą spędzić czas z najbliższymi. Do tej pory uruchomiono 32 Strefy Rodzica, a w planach już są kolejne.
Artykuł sponsorowany