W niedzielę informowaliśmy, że firma Komputronik oraz spółka zależna Komputronik Biznes sp. z o.o. złożyły w Sądzie Rejonowym Poznań Stare Miasto w Poznaniu wnioski o otwarcie postępowania sanacyjnego. To rodzaj postępowania restrukturyzacyjnego mającego na celu poprawę sytuacji przedsiębiorstwa. Złożenie wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego ma związek z wydaniem przez Naczelnika Wielkopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Poznaniu - Delegatury w Lesznie negatywnych dla spółki decyzji dotyczących postępowań kontrolnych w zakresie podatku VAT za miesiące: marzec, kwiecień i maj 2014 roku.
W poniedziałek Grupa Komputronik opublikowała komunikat, w którym zapewnia, że przejściowe utrudnienia nie będą w żaden sposób uderzały w klientów, którzy bez przeszkód mogą korzystać z oferty Komputronik S.A. oraz Komputronik Biznes sp. z o.o.
Spółka skomentowała decyzję Urzędu Celno-Skarbowego.
- W ocenie Zarządu jak i dwóch niezależnych doradców podatkowych, decyzja jest rażąco bezpodstawna i zawiera wiele błędów formalnych i proceduralnych, zatem prawdopodobieństwo jej uchylenia jest wysokie. Otrzymanie negatywnej decyzji przekłada się na utrudnienie rozmów z instytucjami finansującymi Grupę Kapitałową i w krótkim terminie stanowi dla Spółki ryzyko utrzymania płynności finansowej. Zarządy obydwu Spółek są zdeterminowane do utrzymania działalności i podkreślają, że sanacja jest procesem prowadzącym do uzdrowienia przedsiębiorstw – czytamy.
Co dalej z Komputronikiem? Wejście Spółki w sanację wymusi dalszą reorganizację firmy, na którą jest ona przygotowana. Działania w tym kierunku rozpoczęły się już na początku 2019 roku, kiedy to "wykonano szereg działań optymalizacyjnych i efektywnościowych".
- Podjęte kroki nie mają wpływu na sprzedaż oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklep internetowy nadal będą prowadzić sprzedaż elektroniki, wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, konsumenci będą mieć swobodny dostęp do pełnej oferty produktowej oraz usługowej, a także będą bez przeszkód mogli korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Obydwie Spółki będą nadal, na dotychczasowych zasadach, realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową – zapewnia spółka.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl