Zmiany w prawie będą miały chronić konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami, którzy doprowadzają do zawarcia niekorzystnych umów. Chodzi tu w szczególności o sytuacje, w których seniorzy padają ofiarami oszustów oferujących zmiany umowy lub produkty, których cena w ostateczności okazuje się znaczne wyższa, niż mówił nieuczciwy handlowiec. Jedną z takich sytuacji opisuje dziennik ”Fakt”.
Pani Barbara z Bydgoszczy dostała smsa, że ma się zgłosić po telefon, który miała wygrać. Na spotkaniu okazało się, że nie chodzi o żadnego smartfona. Kobiecie dosłownie wciśnięto matę i zestaw garnków.
Mata miała kosztować tysiąc złotych, ale ostatecznie okazało się, że kosztowała aż 5600 zł. Kobieta odesłała zakupione matę i odzyskał pieniądze. Niestety z garnkami już się nie udało.
Zmiany w prawie wydłużą czas, w jakim można zgłosić oszustwo. Będzie to sześć lat. Nowelizacja ustawy zakłada także, że każda oszukana osoba będzie mogła odzyskać całość wpłacone kwoty. Zmieniona ustawa będzie miała też umożliwić o wiele łatwiejsze i szybsze zerwanie umowy.
Ustawa może wejść c w życie już w 2022 roku.