Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Koniec parkowania na chodniku? Jest stanowisko ministerstwa

263
Podziel się:

Wraz ze zmianami w prawie drogowym zmieni się także definicja chodnika. Od 21 września będzie przeznaczony wyłącznie dla pieszych. Czyli już za niecały miesiąc, zgodnie z nowymi regulacjami, nie będzie można parkować w tych miejscach — informował kilka dni temu serwis brd24.pl. Ministerstwo Infrastruktury postanowiło zabrać głos w sprawie i zapewnia, że nowe przepisy nie zmieniają obowiązującej możliwości zatrzymania lub postoju samochodu na chodniku.

Koniec parkowania na chodniku? Jest stanowisko ministerstwa
Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że nie zmienią się możliwości parkowania samochodów na chodniku (East News, ARKADIUSZ ZIOLEK)

Od 21 września chodnik oficjalnie stanie się częścią drogi wyłącznie dla pieszych — wskazywał serwis brd24.pl, który dodał, że jest to jednoznaczne z tym, że parkowanie na chodnikach stanie się nielegalne.

- Znowelizowane przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym, które będą obowiązywały od 21 września 2022 roku, w żaden sposób nie zmieniają obowiązującej możliwości zatrzymania lub postoju pojazdu samochodowego na drodze dla pieszych – poinformowało w przesłanym PAP komunikacie Ministerstwo Infrastruktury.

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber podkreślił, że głównym celem nowelizacji jest poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Z nowych przepisów wynika, że zarządy dróg powinni dążyć do takiego projektowania dróg i zatwierdzania projektów organizacji ruchu, które zwiększają bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. Nowe przepisy nie wprowadzają żadnych ograniczeń ani niedogodności dla kierowców, pieszych czy rowerzystów – zaznaczył Rafał Weber.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Piracki rajd kierowcy na Dolnym Śląsku. "Skrajna nieodpowiedzialność"

Ministerstwo przekazało, że w dalszym ciągu, jak ma to miejsce obecnie, będzie możliwe zatrzymanie lub postój kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t na drodze dla pieszych, m.in. pod warunkiem, że szerokość chodnika, jest nie mniejsza niż 1,5 m.

- Zgodnie z nowymi przepisami droga dla pieszych musi składać się co najmniej z chodnika, który zapewnia bezpieczne poruszanie się pieszych po przeznaczonej dla nich części drogi — podkreśliło ministerstwo. Dodało, że nieprawdziwe są informacje o zmniejszeniu wymaganej szerokości chodnika na drodze dla pieszych. Zgodnie z nowymi przepisami techniczno-budowlanymi minimalna szerokość chodnika powinna wynosić 1,80 m. Dotychczasowe przepisy wymagały, aby szerokość chodnika odsuniętego od jezdni wynosiła jedynie 1,50 m.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(263)
WYRÓŻNIONE
Lolek
2 lata temu
Minister mówi jedno. A straż miejska, czy policja powie drugie, i wlepi mandat. Bo każdy tu ma swój przepis, i każdy ma rację. Takie mamy państwo prawa, gdzie jeden przepis, zaprzecza drugiemu. A sądy i prawnicy się cieszą, bo mają coraz więcej bzdurnego zajęcia, z którego jest kasa. I coraz dłuższe kolejki w sądach. Więc roboty i kasy im nie zabraknie na długie lata.
Hhh
2 lata temu
U nas zawsze wszystko od doooopy strony. Najpierw zakaz pozniej myslenie. A na poczatku powinny powstac parkingi a poznuej wprowadzac zakazy. Za tydzien ide na oddzial, mam zabieg. Chcialam pojecgac sama bo szpital jest oddalony od domu o 80 km. Zaparkowac w okolicy a po wypisie wrocic do domu. Ale szpital jest w centrum, w aglomeracji, wszedzie platne parkingi, za dobe oplata okolo 60 zl, szpital na parking na dni nie wpuszcza. Wszystko jest jakies porypane w tym kraju. Jedziesz do urzedu, urzad ma wyznaczone 20 miejsc z czego wszystkie sa dla urzednikow. A ty szukaj i dojedz autobusem albo plac. Wszedzie plac...
Baraniełby
2 lata temu
Najbezpieczniejszy jest pieszy na elektrycznej hulajnodze grzejący 30 km/h po chodniku . Takich mamy mądrali w rządzie .
NAJNOWSZE KOMENTARZE (263)
Adam
6 miesięcy temu
Nie ma co mieszać w przepisach bo są one dobre. Wystarczy tylko je stosować. Miasta nie są przygotowane na taką ilość samochodów, ale to się zmieni jak wejdzie zielony ład i przymus drogich elektryków. Zamiast wprowadzać nowe rygory wystarczy pobudować parkingi oraz szersze drogi. To zadanie dla państwa i samorządów. Najgorsze jest to, że prawo w PL stanowią Ci którzy nie mają zielonego pojęcia za czym głosują. Brak specjalistów w rządach. Dla opornych w stosowaniu prawa czyli tych co zastawiają pieszym drogę zrobić mail policyjny gdzie będą wysyłane fotki z uciążliwymi kierowcami. Lubimy podp...erzać , ustawa sygnalistów w drodze więc powinno zadziałać.
Globi
2 lata temu
Jeszcze bardziej zagmatwać przepisy.Tak żeby nikt nie wiedział o co chodzi, ani kierowca ani pieszy. A służby będą interpretować według swego widzimisię. Gmatwanina. Kto tam siedzi w tej komisji sejmowej?
Buratino
2 lata temu
W dalszym ciągu przywileje dla dzikich agresywnych rowerzystów i kierowców. Nic się nie zmienia. Chodnik jest dla pieszych i tak być powinno panie ministrze Adamczyk.
borsukfoe
2 lata temu
A już myślałem że będzie jak w zachodniej Europie gdzie buc nie może swoją furą nawet dotknąć chodnika, z prostej definicji rzeczonego. Ale gdzie tam! Dziki dziki wschód już na zawsze w dzikim dzikim kraju
Zibi
2 lata temu
Jestem pieszym, często spotykam się z sytuacją że samochody parkują na całych chodnikach, co ciekawe służby nie reagują na takie zachowanie kierowców, jak rozumiem jest to okey, lecz gdy pieszy chce wyminąć taki samochód i wchodzi na trawę lub jezdnię to dostaje mandat od tych samych panów z patrolu, więc gdzie tu sprawiedliwość ?
...
Następna strona