Obie strony w ramach rokowań sporu zbiorowego wstępnie porozumiały się w zakresie zmian do regulaminu pracy i do regulaminu wynagrodzeń postulowanych przez stronę społeczną. Oba projekty zostaną przedstawione do konsultacji ze stroną społeczną oraz z Ministerstwem Infrastruktury - poinformowały we wspólnym komunikacie PAŻP i ZZKRL.
Takie warunki pracy wynegocjowały obie strony
Dalej czytamy, że wypracowany w trakcie negocjacji nowy aneks do regulaminu pracy "limituje wzrost dodatków, zmienia zasady wynagradzania kontrolerów nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju". Zgodnie z zapewnieniami obu stron zmniejszone będą dysproporcje w przychodach między pracownikami w zależności od lokalizacji.
W komunikacie podano również, że wypracowane zapisy oraz zmiany zgłaszane przez związkowców "uporządkowały kwestie stanowisk pracy". Dzięki nim uda się zmniejszyć liczbę nadgodzin kontrolerów. Dojdzie też do "eliminacji uznaniowości".
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Celem jest uzyskanie takiej sytuacji, by pracownicy zatrudnieni na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego nie mogli mieć więcej niż 150 nadgodzin w roku kalendarzowym a informatorzy służby informacji powietrznej - 240.
Rusłana Krzemińska z PAŻP przekazała Polskiej Agencji Prasowej, że teraz nastąpią konsultacje z 13 związkami w Agencji. Planowo mają potrwać 30 dni.
Kończy się spór między kontrolerami lotów i PAŻP
Pod koniec kwietnia kierownictwo PAŻP i przedstawiciele ZZKRL podpisali porozumienie, dzięki któremu udało się uniknąć paraliżu warszawskich lotnisk. Miało ono obowiązywać do 10 lipca; w tym czasie obie strony zobowiązały się do prac nad ostatecznym porozumieniem.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w ostatnich dniach przekonywał, że do jego osiągnięcia jest już niedaleka droga. Podkreślał, że praca kontrolera wymaga szczególnych umiejętności i koncentracji, dlatego takie osoby muszą dobrze zarabiać.
Nie polemizujemy z kwotą, czy jest to 50 tys. zł czy 40 tys. zł - kontroler musi dobrze zarabiać - stwierdził szef resortu infrastruktury.