Od poniedziałku wchodzą w życie zmiany w prawie telekomunikacyjnym, które stanowią pierwszy etap wdrożenia w Polsce Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej.
Nowe prawo ma zwiększyć uprawnienia abonentów, którzy do tej pory byli słabszą stroną umów.
- Naszą intencją było i jest przede wszystkim jak najpilniejsze wprowadzenie prokonsumenckich zmian. To ważne z uwagi na zwiększający się obecnie popyt i znaczenie usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje pozwolą szybciej wdrożyć nowe i lepsze standardy obsługi konsumenckiej - sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Marek Zagórski.
Jedną z ważniejszych zmian jest umożliwienie abonentom zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Abonenci mogą to zrobić przez e-mail, bez konieczności wizyty w oddziale czy wysyłania dokumentów listem poleconym.
Operatorzy mają też obowiązek poinformowania klienta o wpłynięciu i potwierdzeniu takiego wypowiedzenia.
Znikną też automatyczne przedłużenia umów. Do tej pory operator nie miał obowiązku informowania klienta o tym, że jego umowa się kończy i zostaje automatycznie przedłużona.
Według nowych przepisów firmy muszą skontaktować się z klientem na minimum 30 dni przed końcem umowy i poinformować go o sposobach jej rozwiązania, a także przedstawić najkorzystniejsze pakiety.