Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|
aktualizacja

Koniec z automatycznym przedłużaniem umowy. Ważne zmiany w prawie

148
Podziel się:

W poniedziałek wchodzą w życie zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Umowę z operatorem będzie można wypowiedzieć zdalnie. Skończy się też automatyczne przedłużanie umów.

Koniec z automatycznym przedłużaniem umowy. Ważne zmiany w prawie
Zmiany w telekomunikacji. (Flickr)

Od poniedziałku wchodzą w życie zmiany w prawie telekomunikacyjnym, które stanowią pierwszy etap wdrożenia w Polsce Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej.

Nowe prawo ma zwiększyć uprawnienia abonentów, którzy do tej pory byli słabszą stroną umów.

- Naszą intencją było i jest przede wszystkim jak najpilniejsze wprowadzenie prokonsumenckich zmian. To ważne z uwagi na zwiększający się obecnie popyt i znaczenie usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje pozwolą szybciej wdrożyć nowe i lepsze standardy obsługi konsumenckiej - sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Marek Zagórski.

Zobacz także: Usługi cyfrowe zdrożeją? "Konsument końcowy nie zapłaci więcej za abonament"

Jedną z ważniejszych zmian jest umożliwienie abonentom zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Abonenci mogą to zrobić przez e-mail, bez konieczności wizyty w oddziale czy wysyłania dokumentów listem poleconym.

Operatorzy mają też obowiązek poinformowania klienta o wpłynięciu i potwierdzeniu takiego wypowiedzenia.

Znikną też automatyczne przedłużenia umów. Do tej pory operator nie miał obowiązku informowania klienta o tym, że jego umowa się kończy i zostaje automatycznie przedłużona.

Według nowych przepisów firmy muszą skontaktować się z klientem na minimum 30 dni przed końcem umowy i poinformować go o sposobach jej rozwiązania, a także przedstawić najkorzystniejsze pakiety.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(148)
WYRÓŻNIONE
Fill
4 lata temu
Super rozwiązanie, brawo, najwyższa pora. To co było do tej pory było chore, firmy utrudniały jak mogły wyjście z umowy po zakończeniu okresu umownego.
normalny
4 lata temu
Wreszcie!
Oli
4 lata temu
Oraz TVP
NAJNOWSZE KOMENTARZE (148)
Radek
7 miesięcy temu
Bardzo dziękuję za troskę o dobro konsumenta. Właśnie dzisiaj dostałem informację o zbliżającym się końcu umowy w PLAY (chodzi o automatyczne przedłużenie na 3 lata) i propozycję nowego abonamentu 85 zł - uwzględniono w nim 15 zł rabatu obowiązującego przez pierwszy rok nowej umowy. Czyli docelowo będę płacił 100 zł abonamentu, a do tej pory płaciłem 45 zł. Nawet, jeśli wziąć pod uwagę inflację, to wzrost ceny o 122 % wykracza sporo ponad jej wskaźnik. Jeszcze raz, BARDZO DZIĘKUJĘ za troskę o dobro konsumenta.
ALL
11 miesięcy temu
Brawo, miałem korzystną umowę, a teraz zrobili nas w trąbę, niby w trosce o kogo ?
...
2 lata temu
Fikcja, np: UPC 14 dni do końca umowy 24M i nic. Cisza. A na jaki email UPC mam napisać wypowiedzenie? Oni mają tylko infolinię 813 813 813. Ciekawe czy na infolini mogę wypowiedzieć umowę. Zmiana operatora? To jak zmiana dostawę energii elektrycznej. Kto ma kabel to i tak ma najtaniej. U mnie jest monopol UPC, założyli na całym osiedlu kable wpisują je niemal jak służebność dożywotnią już w deweloperskiej umowie sprzedaży mieszkania. Vectra, Netia i inni pa, pa. Czyli podpisując umowę na mieszkanie z góry wiedziałem kto mi dostarczy energię, wodę, internet i kto kupę zabierze. Monopol i zero wolnej konkurencji. Dramat polska XXIw w unii od tylu lat a metody działań z prl
Seba
4 lata temu
Dzień dobry. Czy to postanowienie też tyczy się operatorów sieci TV oraz internetu od nich?
Tom
4 lata temu
Również uważam, że to wcale nie jest rozwiązanie korzystne dla abonentów. Liczba osób świadomie utrzymujących umowy podpisane na warunkach lepszych niż dostępne aktualnie była całkiem spora. Teraz firmy będą mogły zmuszać klientów do podpisania umów na znacznie mniej atrakcyjnych warunkach. Zmiana operatora też nie bardzo wchodzi w grę bo przy masowym rozwiązaniu starych umów, wszystkie firmy zdają sobie sprawę, że są na wygranej pozycji i wcale nie muszę oferować dobrych warunków. Rzeczywiście bardzo pro-konsumenckie rozwiązanie.
...
Następna strona