Przedstawicielka biura prasowego Marriott International potwierdziła, że pięciogwiazdkowy hotel tej marki w centrum Warszawy, przestał być częścią portfolio największej na świecie spółki hotelarskiej. Wcześniej informację tę podał dziennik "Rzeczpospolita".
Rzeczniczka zaznaczyła, że decyzję o rozstaniu z właścicielem obiektu - firmą LIM Center - "podjęto po wnikliwej analizie, a obecnym priorytetem jest zapewnienie, aby proces tej zmiany przebiegł jak najsprawniej dla gości oraz pracowników".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Koniec epoki
Katarzyna Gospodarek nie wyjaśniła, dlaczego doszło do zmian. Podkreśliła jedynie, że "naszą zasadą jest prowadzenie działalności zgodnie z najwyższymi standardami, odpowiedzialnie i zgodnie z prawem, w tym respektowanie poufności umów i ustaleń z naszymi partnerami biznesowymi".
Zapytana, czy wiadomo, kiedy szyld z nazwą marki zniknie z budynku w Al. Jerozolimskich, odpowiedziała, że firma hotelowa "spodziewa się, że właściciel obiektu wymieni oznaczenia w odpowiednim czasie".
Jednocześnie rzeczniczka zapewniła, że Polska nadal pozostaje ważnym rynkiem dla Marriott International.
Nasze lokalne portfolio liczy 23 hotele, a plany rozwoju obejmują otwarcie 10 kolejnych obiektów w ciągu najbliższych kilku lat - napisała.
Hotel Warsaw Marriott uruchomiono w 1989 r. (po 12 latach budowy) jako pierwszy obiekt amerykańskiej firmy w Europie Wschodniej. Zaprojektowany przez polskich architektów: Tadeusza Stefańskiego, Jerzego Skrzypczaka i Andrzeja Bielobradka stał się symbolem kapitalistycznego świata i wolnorynkowych przemian. Do dyspozycji gości udostępniono ponad 520 pokoi, w tym dwupoziomowy luksusowy apartament prezydencki, w którym zatrzymywali się zwykle odwiedzający Polskę prezydenci Stanów Zjednoczonych, a także gwiazdy estrady takie tak np. Michael Jackson, Luciano Pavarotti, a ostatnio Taylor Swift.
Marriott International rozpoczął działalność w maju 1927 r., kiedy to J. Willard i Alice Sheets Marriott przejęli franczyzę A&W Root Beer. Przez pierwsze lata firma koncentrowała się na rozwijaniu usług gastronomicznych. Dopiero trzydzieści lat później właściciele uruchomili pierwszy obiekt noclegowy, czyli Twin Bridges Motor Hotel w Arlington w stanie Wirginia. Przez kolejne dekady przedsiębiorstwo rozwijało się, inwestując w kolejne obiekty w USA, a następnie za granicą. W drugiej połowie lat 90. Marriott przejął The Ritz Carton Hotel Company oraz ekskluzywną grupą Renaissance Hotel Group - właściciela obiektów m.in. w Europie, Ameryce Południowej, Azji, na Bliskim Wschodzie i Australii. Obecnie spółka dysponuje 9 tys. nieruchomości w 141 krajach. Notowana jest na amerykańskiej giełdzie.