Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100, gdzie wynik poniżej 0 oznacza negatywne nastroje, a powyżej tej granicy – pozytywne.
Koniunktura konsumencka – nieco lepiej oceniamy przyszłą sytuację ekonomiczną kraju
Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 5,4 p. proc. i 3,7 p. proc.).
W odniesieniu do kwietnia 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,0 p. proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), który pokazuje tendencje w najbliższych miesiącach, wzrósł o 2,9 p. proc. w stosunku do marca i ukształtował się na poziomie -19,7.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrosty odpowiednio o 5,4 p. proc. i 4,7 p. proc.). Wzrost o 2,7 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 1,0 p. proc.).
W kwietniu WWUK osiągnął wartość o 7,3 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.