Polacy stają się coraz zamożniejsi. Jak wskazują najnowsze dane GUS, przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w trzecim kwartale 2024 r. wyniosło 8161,62 zł i było wyższe o 13,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. To najwyższy wynik w XXI w. Inflacja w tym okresie wyniosła 1,6 proc.
Jak wynika z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Nowe wymiary luksusu", w 2022 r. w naszym kraju już ok. 1,5 mln obywateli przekroczyło drugi próg podatkowy, czyli w skali roku ich dochody były równe lub wyższe niż 120 tys. zł brutto. W stosunku do 2021 r. liczba ta wzrosła aż o 51 proc. Badanie KPMG wskazuje również, że w 2022 r. w Polsce mieszkało ponad 280 tys. osób zamożnych (o dochodach powyżej 20 tys. zł) i 77,1 tys. osób bogatych (o dochodach przekraczających 50 tys. zł).
Rośnie liczba milionerów w Polsce
Bogacenie się Polaków bezpośrednio wpływa na rosnącą liczbę klientów bankowości osobistej. Private banking to usługa dla najzamożniejszych. Decydując się na nią, klienci mogą liczyć m.in. na spersonalizowane narzędzia inwestycyjne, indywidualną opiekę doradcy finansowego, liczne usługi niedostępne dla klientów detalicznych, a to wszystko przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi. Bankowość prywatna oparta jest na długoterminowej relacji i wzajemnym zaufaniu.
Z bankowości prywatnej mogą korzystać klienci spełniający odpowiednie kryteria. W Polsce przyjęło się, że rozwiązania te oferowane są osobom, które mają co najmniej 1 mln zł w gotówce. Według raportu KPMG w 2021 r. w naszym kraju mieszkało ponad 100 tys. osób zaliczanych do grupy HNWI (ang. High Net Worth Individuals), których majątek netto wynosi min. 1 mln dolarów (rok do roku ich liczba wzrosła o 9,7 proc.). Najwięcej milionerów (ok. 91 proc.) zgromadziło majątek od 1 do 5 mln dolarów.
Klienci private banking to niezwykle cenna grupa dla każdego banku. Ale też coraz bardziej wymagająca, która oczekuje coraz większej liczby produktów i bardziej elastycznej oferty od tej, która jest kierowana do pozostałych klientów banków. Mowa tu chociażby o wyższym oprocentowaniu depozytów czy dostępie do prestiżowych kart kredytowych. Osoby zamożne cenią sobie również poczucie bezpieczeństwa i chętnie sięgają po usługi dodatkowe, w tym rozbudowane ubezpieczenia na życie, turystyczne, usługi consierge, programy rabatowe czy kartę Priority Pass.
Prestiżowe konto dla zamożnych klientów
W Polsce bankowość prywatna działa od ponad 30 lat. Pionierem na rodzimym rynku jest Citi Handlowy, który już w 1993 r. – jako pierwszy bank w kraju – zaczął oferować rozwiązania zarządzania majątkiem. . Zgromadzone przez ten czas doświadczenie sprawia, że dziś Citi Handlowy posiada ofertę odpowiadającą oczekiwaniom i potrzebom najbardziej zamożnych klientów.
Z myślą o nich stworzono konto Citigold Private Client. Mogą je otworzyć klienci, którzy najpóźniej do końca pierwszego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu otwarcia konta uzyskają na swoich rachunkach w Citi Handlowy saldo dzienne środków na poziomie co najmniej 4 mln zł.
Klienci usługi private banking otrzymują w Citi Handlowy dostęp do szerokiego wachlarza produktów bankowych z obszarów inwestycji, ubezpieczeń, rozwiązań hipotecznych oraz walutowych na indywidualnie negocjowanych warunkach. Bank wspiera posiadaczy konta Citigold Private Client na każdym etapie drogi bogacenia się, zapewniając m.in. pakiet globalnych produktów zarządzania majątkiem, a także kompleksowe analizy bieżącej sytuacji na rynkach finansowych.
Konto gwarantuje także dostęp do wielu prestiżowych usług. Specjalny pakiet concierge to m.in. wsparcie przy organizacji podróży oraz pomoc specjalisty w przypadku awarii domowych. Private banking w Citi Handlowy to również starannie wyselekcjonowana oferta na usługi motoryzacyjne, sztukę, rozrywkę, sport czy zniżki na zakupy w luksusowych butikach i sklepach modowych.
Promocja na konto bankowości prywatnej
Klienci Citigold Private Client oraz ich najbliżsi mogą skorzystać także z bezpłatnego ubezpieczenia podróżnego do kwoty 125 tys. euro, obejmującego podróże krajowe i zagraniczne trwające maksymalnie 30 dni*.
Posiadacz konta bankowości osobistej w Citi Handlowy otrzymuje też prestiżową kartę debetową World Elite Debit Mastercard wraz z kartą Priority Pass z nielimitowaną liczbą wejść do ponad 1300 saloników na lotniskach całego świata, bez względu na wybór linii lotniczej, klasy podróży czy przynależności do programu lotniczego. Co istotne, w ciągu miesiąca posiadaczowi karty przysługuje pięć dodatkowych wejść, z których mogą skorzystać osoby towarzyszące mu w podróży.
Teraz dla nowych klientów bank Citi Handlowy przygotował specjalną promocję na konto Citigold Private Client. Otwierając rachunek do 14 stycznia 2025 r., można skorzystać z 6-miesięcznej lokaty terminowej (tzw. Lokata Powitalna) z oprocentowaniem 6,2 proc. w skali roku. Maksymalna kwota depozytu wynosi 2 mln zł, a minimalna – 20 tys. zł. Co więcej, każdy nowy klient po spełnieniu niezbędnych warunków może otworzyć również Lokatę Dodatkową z oprocentowaniem 6 proc. w skali roku na 3 miesiące dla środków do 2,2 mln zł (minimalna kwota to 20 tys. zł).
Wszystkie szczegóły oraz więcej korzyści wynikających z posiadania konta Citigold Private Client można znaleźć na stronie banku Citi Handlowy.
Konta Osobiste Citigold Private Client to rachunek płatniczy. Oferta "Stawiam na Citigold Private Client. Konto z Lokatą 6,2%" obowiązuje do 14 stycznia 2025 r. dla 30 pierwszych Uczestników, którzy zawrą z Bankiem Umowę Produktów Depozyto-wych, otworzą na jej podstawie Konto Osobiste typu Citigold Private Client i spełnią warunki opisane w Regulaminie Oferty. W ramach Oferty Uczestnik może otworzyć 6-miesięczną Loka-tę Powitalną oprocentowaną na 6,2% w skali roku do 2 mln zł oraz 3-miesięczną Lokatę Do-datkową oprocentowaną na 6% w skali roku do 2,2 mln zł. Oferta skierowana jest do nowych klientów, którzy najpóźniej do końca pierwszego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu otwarcia Konta, uzyskają na rachunkach oferowanych przez Bank saldo dzienne środków na poziomie co najmniej 4 200 000 zł. Oferta nie jest dostępna dla osób, które po 31 grudnia 2022 r. posiadały w Banku konto osobiste lub oszczędnościowe. Szczegółowe warunki otrzymania nagród z pełną listą wyłączeń zawarte są w Regulaminie Oferty dostępnym na stronie Banku w zakładce Dokumenty. Regulamin Rachunków Bankowych oraz Tabela Opłat i Prowizji: Konta oraz kredyt w rachunku płatniczym Linia Kredytowa dla Klientów indywidualnych dostępne są na stronie Banku w za-kładce Dokumenty. Bank informuje, że oferty na takich samych lub podobnych warunkach mogą się powtarzać w przyszłości.
Bank Handlowy w Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Senatorska 16, 00-923 War-szawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr. KRS 000 000 1538; NIP 526-030-02-91 wysokość kapitału zakładowego wynosi 522.638.400 złotych; kapitał został w pełni opłacony. Citi Handlowy, Citibank oraz znak graficzny Citi są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do podmiotów z grupy Citi-group Inc.
*Umowa Ubezpieczenia Podróży dla Posiadaczy kont osobistych Citigold Private Client z ważną kartą debetową wydanych przez Bank Handlowy w Warszawie S.A. zawierana jest pomiędzy ubezpieczycielem (Inter Partner Assistance S.A.), a ubezpieczającym. Bank pełni rolę Ubezpieczającego w umowie ubezpieczenia i oferuje Klientom przystąpienie do grupowej umowy ubezpieczenia zawartej przez Bank i Ubezpieczyciela. Zakres odpowiedzialności Banku obejmuje informowanie Ubezpieczonych o warunkach ubezpieczenia oraz w przypadku kontaktu telefonicznego zweryfikowanie tożsamości klienta i przełączenie rozmowy do Ubezpieczyciela.
Ochrona ubezpieczeniowa w ramach Ubezpieczenia Podróży dla Posiadaczy kont osobistych Citigold Private Client z ważną kartą debetową wydanych przez Bank Handlowy w Warszawie S.A. udzielana jest przez Inter Partner Assistance S.A. z siedzibą w Brukseli działającą w Polsce poprzez swój oddział Inter Partner Assistance Oddział w Polsce, ul. Giełdowa 1, 01-211 Warszawa, wchodzącą w skład grupy AXA. Szczegółowe informacje o ubezpieczeniu, w tym o definicje zdarzeń objętych ochroną, zakresu odpowiedzialności, wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności, znajdziesz w aktualnych Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia Podróży dostępnych na stronie internetowej Banku oraz w Oddziałach Banku.
Niniejszy materiał ma charakter informacyjny i marketingowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, rekomendacji do przystąpienia do umowy ubezpieczenia, wzorca umownego ani części umowy ubezpieczenia.
Płatna współpraca z marką Citi Handlowy