Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Kontrowersyjna droga przez Mazury. Jest zgoda wojewody

71
Podziel się:

W piątek wojewoda warmińsko-mazurski zezwolił na budowę drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie-Mrągowo. Niebawem ruszą prace budowlane. To odcinek trasy, która ma prowadzić aż do Ełku, a przeciwko budowie której protestuje część mieszkańców i samorządowców na Mazurach.

Kontrowersyjna droga przez Mazury. Jest zgoda wojewody
(GDDKiA)

"Wydanie decyzji ZRID kończy etap projektowania. Na jej podstawie odbywa się przejęcie nieruchomości (działek, budynków) przez Skarb Państwa. Jeśli decyzja ta ma nadany rygor natychmiastowej wykonalności, inwestor może przejąć działkę od razu po wydaniu decyzji przez wojewodę" - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa tego odcinka S-16 ma być gotowa do końca 2023 roku. Droga będzie miała długość około 16 km, w tym około 13 km w ciągu S16 i około 3 km obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59.

Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej.

Zobacz także: Ekspresówka przez mazurskie jeziora. "Już dziś samochody tam jeżdżą"

Odcinek będzie częścią kontrowersyjnej trasy, przeciwko której protestowali mieszkańcy mazurskich miejscowości i lokalni samorządowcy.

Część trasy ma przebiegać przez tereny cenne przyrodniczo i, jak twierdzą ekolodzy, może zagrażać środowisku.

- Ze względu na urozmaicony teren z licznymi jeziorami i wzgórzami morenowymi przy budowie S16 niezbędne będą gigantyczne prace ziemne, przerzucenie milionów metrów sześciennych ziemi, odwodnienie bagien, zasypanie terenów podmokłych, a więc nastąpi dewastacja unikatowego terenu, który tak niedawno promowano jako "Mazury-Cud natury"! Konieczna będzie budowa estakad nad jeziorami, mniejszymi zbiornikami wodnymi, bagnami i trenami podmokłymi – mówi money.pl Krzysztof A. Worobiec, prezes Stowarzyszenia na rzecz Ochrony Krajobrazu Kulturowego Mazur "Sadyba".

Budowa dalszego przebiegu S-16 od Mrągowa do Ełku, która ma przechodzić przez tereny cenne przyrodniczo, czeka na opinię Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska co do szlaku, którym ma przebiegać.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(71)
WYRÓŻNIONE
amen
4 lata temu
Budowa tej drogi oznacza zniszczenie przydrożnych lasów. A je się na potęge w Polsce wycina, ZWŁĄSZCZA STARODRZEW! I wlasach, ale też są niszczone pzydrożne drzewa tworzące urodziwe aleje. Warto podkreślić jedno- las musi składać się i z młodych i starych drzew. Dlaczego? Czy w momencie, w którym powołujecie na świat dzieci, sami się unicestwiacie? Czy raczej dzieci stanowią wartość DODANĄ do istniejących dorosłych, którzy te dzieci wspierają, otaczają opieką do momentu uzyskania samodzielności? Tak samo jest w świecie roślin!!!! Tymczasem leśnicy w lasach WYCINAJĄ starszyznę, a młode niedoświadczone dzieci rzucają na pastwę walki o byt. Poczytajcie KONIECZNIE o znaczeniu np.dorosłych buków względem młodych, jak mądrze ograniczają tempo wzrostu swoich dzieci rosnących pod nimi (ograniczając swymi rozmiarami dostęp do światła) po to, by za szybko nie wystrzeliły w górę, kiedy nie mają jeszcze odpowiedniej grubości pnia, czyli nie mają odpowiedniej masy do stawienia czoła warunkom zewnętrznym, jak np. silne wiatry.Dlatego stare drzewa są AŻ TAK WAŻNE, bo ich obecność - wzmacnia młode ! Poczytajcie mądre książki-na przykład Sekretne życie drzew-niemieckiego leśnika. On opowiedział tę mądrą historię o bukach. Inwestycja jest SZKODLIWA. Jakość do tej pory żyliśmy bez S16. Ja na Mazurach mieszkam i nie życzę sobie takich zmian unicestwiajacych urodę tego regionu.
Mazurka
4 lata temu
Global Forest Change -wpiszcie w wyszukiwarkę tak jak podałam i wyświetli wam się rewelacyjna aplikacja stworzona przez naukowców, m.in. Hansena w 2013 roku (wyniki badań nad utratą lasów opublikowali w najbardziej liczącym się w świecie czasopiśmie Science)- aplikację tworzą zdjecia satelitarne pokazujące rozmiary wylesień ostatnich lat na całym świecie, również dla Polski. Powiększajcie sobie. Spójrzcie na okolice Pisza (rok 2020- zniszczona przyroda Mazur) czy Lęborka (rok 2019-potworne wylesienie). To są olbrzymie zniszczenia. Ale to sa jedynie przykłady. Proszę przeanalizować na własną rękę. Chociaż rozmiary zniszczeń widzicie u siebie w swoich miejscach zamieszkania w całej Polsce..S16 jest NIEPOTRZEBNA bo dodatkowo morduje kolejne połacie lasów, które są wizytówką Mazur! Wojewoda niech się żegna ze stołkiem, wysadzimy go z niego w wyborach.
ręce opadają!
4 lata temu
wojewoda nie bedzie miał styczności z tą trasą skoro w Olsztynie siedzi, ja tak! Co on wyprawia? Ludzie, wyjdźmy na ulicę, niszczą nam unikalne przyrodniczo regiony!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (71)
Polandia to t...
3 lata temu
Ukraińskim szpiegom udało się dotrzeć do szczegółowej dokumentacji technicznej dotyczącej budowy Mostu Krymskiego łączącego Półwysep Krymski z Półwyspem Tamańskim poprzez Cieśninę Kerczeńską.W Polsce firma przyjaciela Putina ,która buduje mosty i drogi nic nie musi zdobywać dostaje na tacy dokumentacje i gruba kasę .
BAT
3 lata temu
S16- to droga życia dla Rosji.
Korytarz prze...
3 lata temu
S16 to Nord stream 3 . Ważna droga dla interesów Niemiec i Rosji
2030
3 lata temu
Rosyjska agentura od lat robi wszystko aby ta droga powstała ,Ten korytarz to ważne połączenie Rosji przez Białoruś z dostawcami i odbiorcami ,oraz szybkie dotarcie do Kalingradu .
BETONOWAĆ ZA ...
3 lata temu
Rosja potrzebuje tej drogi na gwałt To dla tego mocarstwa ważny korytarz .
...
Następna strona