"Po miesiącu od wprowadzenia stanu epidemiologicznego wyraźnie widoczne jest przyspieszone wdrażanie w życie nowych technologii we wszystkich pokoleniach" - pisze Havas Media Group w raporcie "Jak przeprowadzić markę przez czas kryzysu", któremu przyjrzał się serwis wyborcza.biz.
Jak podaje Havas Media Group, zwłaszcza starsze osoby oswajają się z bankowością internetową, komunikatorami wideo, jak Skype, WhatsApp czy Zoom, czy robieniem zakupów przez internet.
Jeśli chodzi o tę ostatnią kwestię, to przez wybuchem epidemii Polacy robili w sieci zaledwie 3 proc. zakupów spożywczych. Tymczasem - jak wynika z danych platformy Shoper, z której korzysta 13 tys. e-sklepów - liczba transakcji elektronicznych od lutego do marca wzrosła aż o 400 proc.
Popyt na e-zakupy zrobił się tak wielki, że sklepy nie wyrabiają się z szybkim dowożeniem towarów i na swoje zamówienie trzeba czekać nawet kilka tygodni.
Także różnego rodzaju usługi publiczne, do tej pory kojarzone głównie z koniecznością osobistej wizyty, szybko rozpowszechniły się w internecie. Porady lekarzy są udzielane przez telefon, dużo bez wychodzenia można też załatwić w urzędach.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl