Sprzedaż szampana spadnie w tym roku nawet o 34 proc. - pisze francuski dziennik, a za nim RMF FM. Winiarze już zapowiadają zmniejszenie produkcji trunku o 20 proc.
Na wyniki sprzedażowe wpływa przede wszystkim trwająca pandemia koronawirusa. To z jej powodu we Francji zamknięte są bary oraz restauracje, przez co zmniejsza się liczba potencjalnych odbiorców produktu winiarzy.
Jak podaje rozgłośnia, LVMH - światowy lider w branży i właściciel takich marek, jak Moet & Chandon, Krug, Dom Perignon czy Veuve Clicquot - podał, że sprzedaż jego trunków spadła o 30 proc. w pierwszej połowie roku.
Jak na złość, tegoroczne zbiory zapowiadają się na najobfitsze od lat. Nie tylko pod względem urodzaju, ale także jakości zbiorów. Międzybranżowy Komitet ds. Wina z Szampanii tłumaczy ten fakt upałami i silną dynamiką dojrzewania oraz doskonałym stanem sanitarnym.