Rosjanie do tej pory złożyli już ponad 50 wniosków o rejestrację znaków towarowych dla zachodnich marek, takich jak Coca-Cola i Christian Dior, pisze "The Moscow Times" powołujący się na rosyjski serwis informacyjny RBC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przypomnijmy, że rosyjscy prokuratorzy mieli w połowie marca wystosować ostrzeżenia do zachodnich firm w Rosji, grożąc aresztowaniem liderów korporacji, które krytykują rząd, lub zajęciem aktywów firm, które zdecydują się na wycofanie się z kraju.
Po propozycji zmiany McDonalda w Wujka Wanię, pojawiły się również inne pomysły na przejęcie znanych na cały świat marek i logotypów. Ostatni przykład, na który wskazuje "The Moscow Times", dotyczy zgłoszenia rejestracji znaku nawiązującego do firmy Nespresso przemianowanego na "Nezpresso".
W logo zmieszczono jednak literę "Z" samiast "S", symbol, którym posługują się rosyjskie wojska w Ukrainie.
Podobną kradzież znaku towarowego chce usankcjonować rosyjskie studio Luxorta-Service z Sankt-Petersburga, które niedawno złożyło wniosek o rejestrację logo IDEA w rosyjskim odpowiedniku urzędu patentowego Rospatent.
Zamiast IKEA mamy więc IDEA. To jednak jedyna różnica między oryginalnym logiem, a jego rosyjską podróbką. Na pomysł wpadł właściciel studia Luxorta-Service Konstantin Kukkoev.