Kraków wziął się za wszechobecne reklamy. Rada miasta przyjęła uchwałę krajobrazową - donosi "Radio Kraków". Miasto podzielone zostały na trzy strefy,w których ściśle określone są zasady stawiania billboardów, wywieszania reklam itd. Najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczyć będą Starego Miasta, Nowej Huty i Śródmieścia.
Z analizy przeprowadzonych miasta na najważniejszych trasach komunikacyjnych i ulicach wynika, że ok. 70 proc. z reklam nie spełniałoby standardów zaproponowanych w uchwale krajobrazowej - donosi radio. Według władz Krakowa, trudno jednak dokładnie ocenić, ile reklam istniejących obecnie jest nielegalna albo nie spełnia wymogów.
Według nowych standardów billboardy mogą mieć powierzchnię 12 lub 18 m kw. Wielkopowierzchniowe reklamy na całe elewacje budynków będą mogły wisieć jedynie w czasie prowadzenia robót budowlanych, ale nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej, niż co siedem lat - donosi Radio Kraków.
Prócz tego ustawa zakazuje grodzenia nowo powstających osiedli. Uchwała zacznie obowiązywać od początku lipca.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl