Elektryczny koncepcyjny samochód Mercedesa przejechał ponad tysiąc kilometrów na jednym ładowaniu. Auro, wyruszyło z fabryki Stuttgart-Sindelfingen, następnie skierowało się do Szwajcarii, a potem do Mediolanu we Włoszech. Koncepcyjny elektryk Mercedesa jechał autostradami z prędkością 140 km/h.
Samochód jechał też przez tereny górzyste przy temperaturze bliskiej zera stopni. Bardzo istotny elementem jest waśnie kwestia temperatury.
Ponad tysiąc kilometrów w 12 godzin
Koncepcyjny Mercedes pokonał 1008 kilometrów w 12 godzin i 2 minuty. Jechał ze średnią prędkością 87,4 km/h. Zużycie energii na 100 km to zaledwie 8,7 kWh. Inne auta zużywają na tym dystansie kilkanaście kWh. Dodatkowo po przejechaniu całej trasy Mercedes VISION EQXX miał jeszcze 140 km rezerwy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak zauważa autokult.pl – auto miało pewne ułatwienie – jechało otoczeniu innych mercedesów, które mogły wytworzyć tunel aerodynamiczny.
Mercedes zostawił w tyle Teslę. Wyniki niemieckiego elektryka przebił zasię auta produkowanego przez firmę Elona Muska. Model S Tesli ma zasięg tylko około 650 km.
Mercedes-Benz chce być liderem zarówno w dziedzinie napędu elektrycznego, jak i oprogramowania dla pojazdów. Aby przyspieszyć ten rozwój, firma zainwestowała ponad 200 mln euro w jednostce oprogramowania elektrycznego w Centrum Technologicznym Mercedesa (MTC) w Sindelfingen. Pod jednym dachem zgromadzono liczne funkcje związane z oprogramowaniem, sprzętem, integracją systemów i testowaniem.