Trwa ładowanie...
Przejdź na
Kryzys niestraszny marce Hyundai, która w 2022 roku osiągnęła imponującą sprzedaż
Julian Grabowski
|zmod.

Kryzys niestraszny marce Hyundai, która w 2022 roku osiągnęła imponującą sprzedaż

(Hyundai)
Partnerem treści jest Hyundai

Koreański producent idzie jak burza. Nie tylko pokazuje coraz bardziej nowoczesne samochody i co chwila odbiera prestiżowe nagrody, ale także bije kolejne rekordy sprzedaży! Wyniki za rok 2022 są tego najlepszym przykładem.

Hyundai IONIQ 5 został wybrany Światowym Samochodem Roku (WCOTY). Styliści marki – Luc Donckerwolke i SangYup Lee dwa razy z rzędu zostali obdarowani tytułem Człowieka Roku (World Car Person of the Year) za stylizacje niesamowitych aut koncepcyjnych i drogowych. Co więcej, projekty pojazdów przyszłości zostają wyróżnione podczas Red Dot Award. Ostatnie miesiące to dla koreańskiej marki jeden z najlepszych okresów w historii. Marka udowadnia też, że jej postęp dostrzegają nie tylko eksperci, ale również kierowcy – dowodem na to jest stale rosnąca sprzedaż samochodów.

Rekordowy udział w rynku

Na wstępie warto przypomnieć, że Hyundai, tak samo jak inni producenci samochodów, od końcówki 2019 roku zmaga się z kryzysem na rynku. Zerwane łańcuchy dostaw, zachwiana produkcja i dostępność półprzewodników, niezbędnych do wytwarzania elektroniki, a także wojna i widmo kryzysu finansowego sprawiają, że branża motoryzacyjna mierzy się z największymi wyzwaniami od dekad. Mimo tak niesprzyjających warunków, koreański producent idzie jak burza i bije kolejne rekordy.

W 2022 roku w Europie Hyundai sprzedał 518 566 egzemplarzy swoich samochodów, osiągając najwyższy w historii udział w europejskim rynku, wynoszący aż 4,6%. W roku poprzednim wynosił on 4,4%. Wysoki ogólny wynik sprzedaży poparty jest stale rosnącą sprzedażą i wzrostem udziału na 5. najważniejszych rynkach dla Hyundaia, czyli w Niemczech (udział 4%), Hiszpanii (7,3%), Wielkiej Brytanii (5%) oraz we Włoszech (3,1%) i Francji (3,1%). W Polsce również marka świętuje rekord sprzedaży, dostarczając klientom 26 889 samochodów, co stanowi 5,6-procentowy udział w rynku.

Hyundai TUCSON bestsellerem

W ofercie Hyundaia znajdziemy wiele popularnych samochodów, takich jak i20, i30 czy crossover Bayon, jednak bestsellerowym modelem okazał się w 2022 roku rodzinny SUV – TUCSON. Był on nie tylko najchętniej wybieranym samochodem tej klasy w Europie, ale także 8. najczęściej kupowanym samochodem w klasyfikacji ogólnej. Łącznie na Starym Kontynencie zarejestrowano aż 150 803 egzemplarze tego auta. Również w Polsce nowoczesny SUV znalazł rzeszę klientów, trafiając do niemal 9200 osób. Oznacza to, że okazał się on najpopularniejszym modelem marki w naszym kraju, a w segmencie SUV-ów klasy kompaktowej osiągnął udział wynoszący aż 9,2%.

Co sprawia, że Hyundai TUCSON czwartej generacji cieszy się taką popularnością? Z pewnością mocną stroną auta jest jego nowatorska stylizacja z światłami do jazdy dziennej zintegrowanymi z przednim grillem. Klienci doceniają także wysoki poziom bezpieczeństwa, potwierdzony także przez organizację Euro NCAP, która przyznała temu modelowi maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Nie bez znaczenia jest także mnogość dostępnych wersji napędowych (m.in. hybrydowe i hybrydowe plug-in) i stylistycznych, takich jak N Line.

Lider elektromobilności

Hyundai ma za sobą bardzo udany czas, ale trzeba dodać, że jeszcze ciekawiej wygląda perspektywa przyszłych lat. To dlatego, że Hyundai bardzo mocno zaangażował się w opracowanie nowoczesnych technologii, które przyniosą wiele ciekawych zelektryfikowanych modeli w przyszłości. Jednak już dziś marka uznawana jest za lidera elektromobilności i dostawcę innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, czego odwodem jest stale rosnąca sprzedaż aut z alternatywnym napędem.

Od jakiegoś czasu Hyundai oferuje model IONIQ 5, czyli wszechstronny samochód z napędem elektrycznym, a w 2022 roku dołączył do niego IONIQ 6, wyróżniający się zaskakująco aerodynamiczną sylwetką w stylu aut nazywanych streamlinerami. Te udane modele odpowiadają za 19-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów z takim napędem w Europie, a na całym świecie w 2022 roku zostały dostarczone już ponad 100 000 kierowców. Równie przebojowe okazują się inne modele zelektryfikowane, w tym hybrydy i hybrydy plug-in, których sprzedaż stanowiła 39,8% ogólnej sprzedaży Hyundaia.

Koreańska marka stale rozwija nowoczesne technologie w myśl swojej najważniejszej strategii, czyli "Postępu dla ludzkości". W tym są nie tylko seryjnie produkowane auta elektryczne, ale także liczne modele koncepcyjne, takie jak "laboratorium na kołach" pod postacią sportowego modelu RN22e oraz pojazdy zrobotyzowane, które w przyszłości będą stanowiły podstawę transportu miejskiego – również powietrznego. Sukcesy sprzedażowe Hyundaia tylko potwierdzają, że marka jest na najlepszej drodze do osiągnięcia swoich dalekosiężnych planów.

Partnerem treści jest Hyundai

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl