Krakowski Kredens to marka produktów i sklepów spożywczych, która należała do sieci Alma Market (upadła w 2017 r.). W 2023 r. firma została sprzedana przez syndyka spółce Scapremium (powiązanej z franczyzobiorcą sieci E.Leclerc) za kwotę 3,9 mln zł.
Krakowski Kredens po latach chce wrócić na polski rynek handlowy. Właśnie otwiera swój sklep internetowy. W ofercie znajdziemy m.in.: zestawy prezentowe, słodkie specjały, kawy i herbaty, przetwory owocowe, miody, przetwory mięsne i dania gotowe, dodatki do mięs i serów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dystrybucja produktów będzie prowadzona za pośrednictwem sklepu online oraz w formule sprzedażowej B2B. W 2025 roku firma planuje otwarcia sklepów stacjonarnych, pierwszy z nich prawdopodobnie pojawi się już w połowie przyszłego roku - informuje portal dlahandlu.
"Jednym z najważniejszych założeń tego projektu jest adaptacja elementów historycznych, połączenie ich z produktami najwyższej jakości i przeniesienie ich do współczesnego życia codziennego. To zaproszenie w podróż do tradycyjnych smaków i prostych receptur pod hasłem "Klucz do tradycji", symbolizującym nowy rozdział w historii marki" - informuje firma.
Produkty nawiązujące do dziedzictwa kuchni krakowskiej
Tożsamość Krakowskiego Kredensu pozostanie bez zmian. Właściciele marki deklarują, że produkty w dalszym ciągu będą nawiązywały do dziedzictwa kuchni krakowskiej, która jest mieszanką smaków polskich, włoskich, żydowskich, węgierskich, orientalnych i kuchni zaboru austriackiego.
"Chcemy zaoferować naszym klientom specjalnie wyselekcjonowane produkty wytwarzane głównie przez małe, często rodzinne firmy. Dużą wagę przywiązujemy do tego, aby powstawały one w oparciu o tradycyjne receptury, a ich produkcja odbywała się przy jak największym ograniczaniu stosowania barwników, sztucznych aromatów czy konserwantów" - podkreśla Paulina Vieuxmaire, dyrektor generalna marki Krakowski Kredens.