Dino Polska ma coraz lepsze wyniki finansowe. Nowy raport pokazuje, że spółka osiągnęła zarówno większy zysk netto, jak i przychody niż w ubiegłym roku. Jeśli porównamy trzy kwartały 2024 oraz 2023 r., to skok wyniósł 13,5 proc. Rosną też nakłady inwestycyjne firmy.
Wyniki Dino
Jeśli chodzi o wyniki Dino Polska za sam trzeci kwartał 2024 r., to EBIT wyniósł 567,8 mln zł wobec 558,5 mln zł przed rokiem. Wynik EBITDA grupy wyniósł 673,4 mln zł, co oznacza wzrost o 3,7 proc. rok do roku. Przychody grupy wyniosły 7,607 mld zł, co oznacza wzrost o 10,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spółka podała, że zysk netto jednostki dominującej grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2024 roku 438,2 mln zł wobec 424 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał 423,1 mln zł zysku netto.
167 nowych sklepów
Sieć otworzyła od stycznia do końca września 167 nowych sklepów. Na koniec września sieć liczyła 2572 sklepy. Rok wcześniej było 2340 marketów.
Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci wyniosły 696 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 45,3 tys. pracowników.
Na koniec czerwca 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 987,4 tys. metrów kwadratowych i była o 10,4% większa niż rok wcześniej.