Każda z ofert dotyczyła dzierżawy jednego punktu. Firmy podawały proponowaną wysokość półrocznego czynszu, jaki będą płacić w trakcie 10-letniej dzierżawy terenu. Rozpiętość ofert wyniosła od 3 do 8,6 tys. zł netto.
- Zaproponowaliśmy postawienie punktów ładowania pojazdów elektrycznych na trzynastu MOP-ach. Osiem z nich znajduje się na autostradzie A4 (Krajków Południe, Krajków Północ, Przysiecz, Jankowice Wielkie, Wierzbnik, Prószków, Proboszczowice i Chechło) oraz pięć na drodze ekspresowej S8 (Gózew Północ, Chojny, Dąbrowa Wielka, Jonas Północ i Jonas Południe) - czytamy w komunikacie GDDKiA.
Dzierżawca wyłoniony w przetargu będzie musiał zbudować dwa punkty ładowania samochodów, pełnić rolę operatora i dostawcy usług ładowania pojazdów, oraz odpowiednio oznakować teren.
- Obecnie trwa analiza ofert, z uwzględnieniem zasady antymonopolowej AB, tj. zasady przemienności, której założeniem jest zachowanie konkurencyjności między dostawcami na odcinku. Zgodnie z tą procedurą oferent nie może wydzierżawić dwóch lokalizacji (MOP-ów) sąsiadujących ze sobą wzdłuż jednej drogi w tym samym kierunku trasy - czytamy w komunikacie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje, że podpisanie umów z dzierżawcami może nastąpić przed końcem pierwszej połowy tego roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl