Zaufanie jest kluczem do sukcesu nie tylko w relacjach osobistych, ale również biznesowych. OTOMOTO od ponad 20 lat jest jednym z pierwszych wyborów Polaków poszukujących wymarzonego samochodu lub motocykla oraz części zamiennych. Lata doświadczeń i regularnie prowadzone analizy ogromnej ilości danych pozwoliły stworzyć mocną bazę wiedzy, którą portal dzieli się ze swoimi klientami biznesowymi, żeby mogli rozwijać swój biznes w sieci. Konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO" to dodatkowa motywacja do tego, żeby tę wiedzę przekuwać na praktykę.
Czym jest Konkurs "Liderów Jakości"?
W sieci można już kupić dosłownie wszystko. Łatwo znaleźć i porównać interesujące oferty, a następnie dokonać wyboru tej najlepszej. Oprócz atrakcyjnej ceny ważna jest transparentność oferty. Dobrze zrobione, szczegółowe zdjęcia, przystępnie napisany i konkretny opis z najważniejszymi informacjami oraz rzetelnie wypełnione pola obowiązkowe pozwalają szybko przefiltrować ogłoszenia, wzbudzają zaufanie i zachęcają potencjalnych klientów do kontaktu lub osobistej wizyty.
W Konkursie "Liderzy Jakości OTOMOTO" mogli wziąć udział klienci biznesowi, którzy posiadają konto na OTOMOTO co najmniej od stycznia 2023 r. Jury oceniało jakość ogłoszeń, a więc m.in. atrakcyjność zdjęć i opisu, transparentność informacji oraz uzupełnienie pól obowiązkowych i dodatkowych. Zgłoszenia przyjmowano do 30 listopada 2023 r. i łącznie wpłynęło ich ponad 1,6 tys.
GALA LIDERÓW JAKOŚCI OTOMOTO
– To konkurs, który w sposób bardzo wyraźny pokazuje, jak zmieniła się branża motoryzacyjna na przestrzeni 20 lat. Szukamy partnerów, którzy w sposób kreatywny pokazują jakość i transparentność tego, co dzieje się na rynku motoryzacyjnym. W ten sposób wyrównują asymetrię informacji, która w sposób naturalny istnieje pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Po to jest właśnie Gala "Liderów Jakości OTOMOTO", żeby te wyjątkowe, transparentne firmy wyróżnić – podkreśliła Agnieszka Czajka, General Manager w OTOMOTO/OLX Group.
Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody. W każdej kategorii jury przyznało nagrodę główną, w postaci kampanii billboardowej w okolicy działania sprzedawcy oraz 9 wyróżnień. Dodatkowo wybrano jedno zgłoszenie spośród wszystkich kategorii, które otrzymało nagrodę specjalną – zaproszenie do wystąpienia w kolejnej odsłonie cyklu "Prawdziwe Historie", który dociera do średnio 4,5 mln widzów w Polsce.
Jury wyłoniło 100 nominowanych w 5 kategoriach – Auta Osobowe i Dostawcze, Motocykle, Części, Maszyny ciężkie i Samochody elektryczne. Zgłoszenia oceniali profesjonaliści z OTOMOTO i uznane autorytety z branży motoryzacyjnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Auta Osobowe i Dostawcze
W kategorii Auta Osobowe i Dostawcze zgłoszenia oceniał m.in. Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Laureatem nagrody głównej została firma Grupa Cichy-Zasada Volkswagen Poznań-Przeźmierowo, a nagrodę odbierał Mateusz Bąbelczyk.
– W kategorii samochodów osobowych i dostawczych wybraliśmy zwycięzcę, który nie tylko dostarczył ogłoszenie najwyższej jakości, ale także stanowi wzór dla wszystkich innych. Jego ogłoszenie wyróżniło się transparentnością wobec klienta, którą powinniśmy się kierować w branży motoryzacyjnej – podsumował Tomasz Sułkowski, Head of Sales w OTOMOTO – Konkurencja była naprawdę duża, ponieważ dostaliśmy wiele ofert o bardzo wysokiej jakości – dodał.
– Z bardzo dużą radością muszę powiedzieć, że wszystkie ogłoszenia, które oceniałem – a były to samochody z bardzo różnej półki, prezentowały bardzo wysoki poziom. Wybór najlepszego ogłoszenia był nie lada wyzwaniem. Założyłem sobie jasne kryteria i starałem się każde ogłoszenie według nich oceniać. Ucieszył mnie wysoki poziom ich jakości, bo OTOMOTO zaproponowało pewien wzorzec, ale można go lepiej lub gorzej wypełnić. Ogłoszenie może mieć więcej lub mniej informacji. Tu było bardzo profesjonalnie i trudno było wybrać to najlepsze – przyznał Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, który był gościem specjalnym jury w tej kategorii.
Auta elektryczne
W kategorii "Auta elektryczne" gościem specjalnym jury był Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i prezydent The European Association for Electromobility (AVERE). Tu nagroda główna została wręczona firmie Berdychowski Autoryzowany Dealer Volkswagen, którą reprezentował Adam Michalak. Firma jest na platformie OTOMOTO już ponad 10 lat. Jaki jest przepis na dobre ogłoszenie według zwycięzcy? Przede wszystkim trzeba się wyróżnić wyjątkową ofertą, która przyciągnie potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu są wysoka jakość zdjęć, film i odpowiedni opis.
– W kategorii samochodów elektrycznych zwycięzca zadbał o wszystkie szczegóły, jakich oczekują nasi klienci. Jego ogłoszenia nie tylko cechują się transparentnością i kreatywnością, ale także stanowią wzór dla innych w branży, pokazując, jak należy kompleksowo prezentować elektryczne pojazdy – powiedziała Agata Filipowska, Data Strategist w OTOMOTO – Kryteria oceny dla pojazdów elektrycznych były bardzo zbliżone do tych dla samochodów o konwencjonalnym napędzie.
– Czuję się jak podwójny zwycięzca, bo nie dość, że mogłem wybierać w kategorii samochody elektryczne, to kandydat z tej kategorii został wybrany w ramach kategorii Grand Prix, właśnie za samochód elektryczny i piękną historię na temat samochodu – mówił Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. – To było ogłoszenie dotyczące Dacii Spring. Został nagrany świetny film na temat tego samochodu. Sprzedający z pasją opowiadał o zaletach, ale też budował świadomość na temat tego, czym w ogóle jest elektromobilność – dodał.
Motocykle
W kategorii Motocykle gościnnie w jury pojawił się Michał Roszkowski, senior partner i współzałożyciel największej polskiej agencji badań marketingowych Minds & Roses, która opracowuje badania i strategie konsumenckie dla wielu kategorii. Michał Roszkowski wraz z zespołem specjalizuje się w sektorze automotive. Liderem jakości w tej kategorii jest BMW Inchcape Wrocław, a nagrodę odebrał Łukasz Cacko. Podkreślał, że najważniejsza jest rzetelność, ponieważ trzeba nadążyć za rosnącymi wymaganiami polskich klientów.
– Coraz rzadziej odwiedzają nas klienci w salonach, zazwyczaj przyjeżdżają po gotowy produkt. Wydaje mi się, że przyszłość ogłoszeń jest raczej oczywista – skomentował Łukasz Cacko z BMW Inchcape.
– Zwycięzca w kategorii motocykli nie tylko zachował doskonałą jakość w swoim ogłoszeniu, ale także stworzył wideo, które może być inspiracją dla innych. To ogłoszenie nie tylko opowiada historię motocykla w sposób kreatywny i przemyślany, ale także reprezentuje najwyższy poziom jakości i kreatywności – tak wybór jury skomentował Łukasz Juskowiak, Head of Marketing w OTOMOTO. – W przypadku motocykli większość okazji zakupowych jest związana z hobby – może jedynie skutery miejskie są kupowane z myślą o mobilności, żebyśmy mogli się odnaleźć w zatłoczonych miastach. W przypadku motocykli to hobby, frajda, wyróżnienie i społeczność, w której uczestniczymy – dodał.
– Moim zdaniem ogłoszenia typu "kopiuj, wklej" to dyskwalifikacja dla sprzedawcy ze względu na to, że pokazuje brak szacunku i zainteresowania konsumentem. Tylko takie ogłoszenia, w których było widać inicjatywę sprzedawców, ich zaangażowanie, inwencję czy nawet kreatywność zasługują na uwagę, bo w gąszczu ogłoszeń tylko takie potrafią zainteresować konsumentów – powiedział Michał Roszkowski, Senior Partner w agencji Minds & Roses, gość specjalny jury kategorii Motocykle.
Części
Ogłoszenia w kategorii Części oceniał m.in. Tomasz Bęben – radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie i prezes zarządu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) oraz członek zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części (CLEPA). W Polsce firmy z tej kategorii zatrudniają łącznie ponad 330 tys. osób. Nagroda główna trafiła do firmy ŁadneFelgi.pl, a odbierał ją Kamil Taraszkiewicz. Firma działa na rynku już od 15 lat.
– Dla nas kluczową wartością jest to, żeby podnosić jakość produktów i ogłoszeń, żeby dla użytkownika było to jak najbardziej transparentne i czytelne – powiedział Kamil Taraszkiewicz z ŁadneFelgi.pl
– W kategorii Części zwycięzca przedstawił swoje ogłoszenie w sposób estetyczny i transparentny, co zasługuje na szczególne wyróżnienie. Dodatkowo warto zauważyć, że zwycięzca nie zapomniał o dodaniu wideo, co niestety nie jest często spotykane w tej kategorii. Jego ogłoszenia stanowią przykład, jak należy kompleksowo prezentować części samochodowe w sposób atrakcyjny i przekonujący – powiedział przewodniczący jury w tej kategorii – Piotr Grzemski, Head of Parts w OTOMOTO.
– Sam konkurs uważam za bardzo ciekawą inicjatywę. Cieszę się, że platforma OTOMOTO, która jest członkiem SDCM, dba o edukację kierowców i będzie kontynuować te starania, kładzie nacisk na przejrzystość ofert, opisy części, zdjęcia. Wiemy, że bardzo trudno kupić odpowiednie części w Internecie i raczej robią to za nas warsztaty. Opis produktu i jego parametrów, informacja o tym jest to część nowa czy używana, czy można ją zamontować w danym pojeździe, są szalenie istotne. Takie inicjatywy, dbanie o transparentność i jakość, są bardzo ważne – podsumował Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, gość specjalny jury kategorii Części.
Maszyny ciężkie
W jury kategorii Maszyny ciężkie zasiadła Anna Biekionis, country manager DKV Mobility Poland, która od 25 lat rozwija sektor transportu i logistyki w Polsce, a także wspiera rodzimych przewoźników na zagranicznych rynkach. Dostarczane przez nią narzędzia i wiedza pomagają zwiększyć ich konkurencyjność i rozwijać biznes. Tu jury postanowiło przyznać główną nagrodę firmie Korbanek sp. z o.o., a reprezentował ją Michał Łuczak.
– Nasza firma zajmuje się sprzedażą i dystrybucją maszyn rolniczych oraz obsługą rolnictwa i branży rolniczej w tym zakresie. Jeśli chodzi o samą historię ogłoszeń i współpracy z OTOMOTO, to już wiele lat współpracujemy, chyba od roku 2010. Ten wspólny czas, współpraca i nauka zrozumienia klienta oraz sugestii od opiekunów przyczyniła się do tego sukcesu – podsumował Michał Łuczak.
– W kategorii maszyn ciężkich wybraliśmy zwycięzcę, który nie tylko dostarczył kluczowe informacje dla klienta, ale także zrobił to w sposób lekki, zabawny i rodzinny. Jego ogłoszenie stanowi nie tylko źródło istotnych danych, ale także przykład, jak można przekazać poważne informacje w sposób przystępny i interesujący – tak wybór jury uzasadnił Aleksander Szenk, Senior Product Operations Manager w OTOMOTO.
– Jeśli chodzi o branżę transportu ciężkiego, czyli zakup samochodów ciężarowych, widzimy tendencję, że również nasi klienci poszukują pojazdów głównie w Internecie. Wszyscy borykamy się z brakiem czasu. Dlatego, jeśli chodzi o wyszukiwanie ofert, które akurat w OTOMOTO są doskonale opisane i w bardzo jasny sposób uporządkowane, pozwala to zaoszczędzić bardzo wiele czasu przy poszukiwaniu konkretnego modelu maszyny czy pojazdu ciężkiego. Jeśli chodzi o wyznaczanie trendów, myślę, że OTOMOTO jest absolutnym liderem w tym zakresie – powiedziała Anna Biekonis, Country Manager w DKV Mobility Poland.
Kto zostanie bohaterem "Prawdziwych Historii"?
Ogromne emocje towarzyszyły też oczekiwaniu na ogłoszenie zdobywcy nagrody specjalnej. Bohaterem specjalnego wydania cyklu "Prawdziwe Historie" będzie Auto Centrum Lis. Będzie to druga odsłona formatu poświęcona profesjonalnym sprzedającym.
W pierwszym odcinku nowej serii głównymi bohaterami była rodzina Smuszkiewiczów, która od pokoleń jest związana z samochodami ciężarowymi. Auto Centrum Lis to również rodzinna firma, będąca autoryzowanym dealerem marek Volvo, Hyundai, Renault, Dacia, Ford, Mitsubishi, Maxus i Seres. Zaczynała w 1998 r. od sprzedaży samochodów marki Hyundai, a później dołączyły kolejne. Jak przyznaje Krzysztof Lis, obecnie nad ogłoszeniami w OTOMOTO pracuje oddzielny zespół ludzi, który się w tym wyspecjalizował.
– To już dobre 15 lat, jak jesteśmy na tej platformie. Na początku to raczkowało u nas, a teraz mamy osoby, które zajmują się tylko już tym działem. Być online to jest właściwie "must have" w naszym biznesie. Uważamy, że dzisiaj ważny jest każdy kanał, ten internetowy też. W Polsce nadal mamy klienta, który musi dotknąć samochodu, przyjść i zobaczyć, ale pierwszy kontakt z klientem następuje dziś przez media społecznościowe i właśnie ogłoszenia – powiedział Krzysztof Lis z Auto Centrum Lis w Kaliszu.
Konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO" pokazuje, jak bardzo na przestrzeni lat zmieniło się podejście kupujących i sprzedających do handlu w sieci. Nawet jeśli nadal lubimy zobaczyć samochód lub motocykl na żywo przed zakupem, to w większości przypadków jego poszukiwania zaczynają się właśnie na OTOMOTO. Żeby wyróżnić się w sieci trzeba postawić na kreatywność, transparentność i jakość - tylko atrakcyjne ogłoszenia mają szanse na skuteczne przyciągnięcie uwagi konsumentów na tak konkurencyjnym rynku.
Płatna współpraca z marką OTOMOTO