Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria - to siedem najpopularniejszych eksportowych kierunków, jakie na cel obrała sieć sklepów Lidl. To właśnie te państwa w największym stopniu przyczyniły się do sprzedaży produktów za granicę za 9 mld zł (lata 2018-2020).
Jak podkreślają przedstawiciele sieci, największą popularnością wśród zagranicznych konsumentów cieszą się konkretne marki, których Lidl ma w portfolio ponad 200. Mowa m.in. nabiał Pilos, wędliny Pikok, świeże owoce i warzywa z Ryneczku Lidla czy pieczywo Chrupiące z pieca.
Istotną rolę w wyniku sprzedażowym mają pełnić również rodzimi dostawcy. W samym tylko 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków.
Według wyliczeń sieci Lidl wartość tego eksportu wyniosła blisko 3,6 mld zł.
Tym, co buduje markę Lidl na zagranicznych rynkach, jest także silne stawianie na regionalność. Sieć podkreśla przy każdej okazji, że w swojej ofercie posiada kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem "produkt polski".
Czytaj także: Lidl i Robert Makłowicz nawiązują współpracę. Sosy w w różnych odsłonach trafią na sklepowe półki
Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe zidentyfikowanie na sklepowych półkach artykułów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców.
Na mocy obowiązujących przepisów produkty opatrzone oznaczeniem muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski. Tym samym w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25 proc. ich masy.