Auchan najtańszą siecią marketów w marcu. Lidl, który prowadził w zastawieniu w lutym, wypadł poza podium. Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w marcu 2021 o 2 proc. w porównaniu do marca ubiegłego roku, wynika z badań ASM Sales Force Agency. Najbardziej ceny wzrosły w sklepach internetowych.
W marcu za ten sam zestaw produktów w e-grocery trzeba było zapłacić o 18,98 zł więcej (7,53 proc.). Podwyżki rok do roku widać też w sieciach Tesco, Selgros oraz E.Leclerc. Na 11 sklepów analizowanych w 7 ceny były niższe niż przed rokiem, a w 4 wyższe.
Co ciekawe, znowu najtańszym sklepem jest Auchan, gdzie za koszyk wybranych produktów zapłacimy 212,33 zł. Tym samym sieć wróciła na pozycję lidera, bo w lutym na pierwszym miejscu był Lidl. W tej sieci za te same produkty płaciliśmy 221,80 zł (Lidl spadł na piąte miejsce zestawienia).
Drugie miejsce, z kwotą 218,87 zł, zajmuje Makro. Na podium najtańszych sieci marketów w marcu jest Biedronka, w której za ten koszyk trzeba było zapłacić 219,93 zł.
Najdrożej zakupy wychodziły w sieci e-grocery – 271,08 zł. Natomiast średnia kwota wszystkich badanych sieci wyniosła 227,87 zł.
Ciekawe jak w kwietniu będzie wyglądała sytuacja w Tesco, które było drugą najdroższą siecią w badaniu. Od początku tego miesiąca trwa tam wielka wyprzedaż związana z rebrandingiem i przejęciem przez NETTO.