Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Lidl postrzegany lepiej niż Biedronka. Ale oba dyskonty poza czołówką

10
Podziel się:

Nike jest najlepiej postrzeganą przez klientów marką w branży handlu detalicznego w 2018 roku - wynika z raportu OC&C. Szóste miejsce w rankingu zajął Lidl, który o 3 lokaty wyprzedził Biedronkę. Lepiej postrzegane od dyskontów są m. in. Rossman, Empik, Allegro oraz IKEA.

Polacy stopniowo od stuprocentowego pragmatyzmu w zakupach na rzecz kierowania się bardziej emocjonalnymi wyborami
Polacy stopniowo od stuprocentowego pragmatyzmu w zakupach na rzecz kierowania się bardziej emocjonalnymi wyborami (East News)

"Polacy stopniowo odchodzą od stuprocentowego pragmatyzmu w zakupach na rzecz kierowania się bardziej emocjonalnymi wyborami" - czytamy w raporcie OC&C strategy consultants na temat polskiego handlu, przytaczanym przez wiadomoscihandlowe.pl.

Nie bez przyczyny tytuł raportu brzmi "Zdobywać serca i umysły" Dlaczego? Bo coraz częściej spore znaczenie ma dla nas zaufanie do marki i wartości, jakim się ona kieruje.

Autorzy raportu podkreślają jednak, że sieci handlowe nie mogą zapominać o funkcjonalności. Innymi słowy - pozytywne postrzeganie to jedno, ale nie można oprzeć biznesu tylko na nim. Trzeba mieć też dobry i szeroki asortyment. I w drugą stronę. Dobry asortyment czasami może nie wystarczyć, jeżeli marka jest źle postrzegana.

"Wraz z gwałtownym przyspieszeniem tempa wzrostu dochodu rozporządzalnego zaczęli oni przywiązywać zdecydowanie większą aniżeli wcześniej wagę do sfery emocjonalnego postrzegania sieci" - czytamy w raporcie. To oznacza, że marka ma coraz większe znaczenie dla klientów.

Zobacz także: Zobacz także: Po Lidlu i Carrefourze Karta Dużej Rodziny w Biedronce? Rząd puka do drzwi królowej dyskontów

W 2016 roku miało to znaczenie tylko w 9 proc. przypadków. Teraz jest to już 37 proc.

Autorzy raportu wyznaczyli kilka kategorii, w których kilka tysięcy respondentów oceniało poszczególne marki. Zarówno jeśli chodzi o emocje, jak i o czysto pragmatyczne podejście. W ogólnym rankingu najlepszy okazał się Nike, wyprzedzając sieć Rossmann i Empik. Pierwszą piątkę uzupełniły Allegro i Ikea.

Dopiero szóste miejsce zajął Lidl, a Biedronka - dziewiąte. Przedzieliły je jeszcze Castorama i Smyk. Dziesiątkę najlepiej postrzeganych marek handlowych w Polsce zamknął producent i dystrybutor odzieży sportowej - 4F.

Gdyby jednak wziąć pod uwagę tylko emocje, to zdecydowanie zwycięża tutaj Biedronka. "Przekaz oparty na polskości, lokalności i rodzinie oraz wzmocniony jej najszerszą siecią sklepów zapewnia najwyższą premię emocjonalną wśród wszystkich sieci handlowych" - oceniają autorzy raportu.

Jednocześnie wskazują, że Lidl ze swoim podkreślaniem jakości produktów jest pod względem emocji dopiero na 15. miejscu. A nakłady na komunikacje i promocję są przecież podobne.

Jednak całościowo w kategorii handlu produktami spożywczymi to właśnie niemiecka sieć ma lepszy wynik od Biedronki. Dyskonty wyprzedzają inne wielkie sieci - Auchan, Kaufland, Tesco i Carrefour.

W segmencie modowym zwyciężyła Zara, która w tegorocznej edycji zdetronizowała H&M. Trzecie miejsce zajęła sieć Reserved. Z kolei w handlu internetowym bezkonkurencyjne jest Allegro, które wyprzedza Zalando oraz eObuwie.pl.

Wśród drogerii zwyciężył natomiast Rossmann, wyraźnie przed należącym do Jeronimo Martins Hebe. Zdecydowanie najlepsze w kategoriach convenience oraz dom i ogród są kolejno - Orlen oraz Ikea.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
jacek
6 lat temu
Stek bzdur. Jakimi wartościami kieruje się biedra, lidl, zara, adidas, mcdonalds? Ktoś wie? Ja wiem: $$$ - cała reszta to merketingowe bajkopisanie.
EM
6 lat temu
Niedawno wlazłam do Nike, Adidasa i się złapałam za głowę tam ceny są z kosmosu a jakość tych ubrań taka sobie płaci się tylko i wyłącznie za logo bo jakość produktów do najlepszych nie należy.
Max
6 lat temu
Na zachodzie w Nike kolejki jak u nas przy promocjach -50% i głównie imigranci, polacy i bezrobotni. U nas to znak ,,wyjątkowości,,.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Jarek I
6 lat temu
Biedronka to najgorszy dyskont w Polsce . O Biedronkach w Legionowie szkoda mówić. Syf kiła i mogiła
gosc
6 lat temu
Biedronka to najgorszy sklep jaki znam, z najgorszą obsługa i podejściem do klienta. wszędzie jest syf, brak cen, walajace się puste kartony, baby z paleciakami przepychajace sie przez klientów. .. A ceny?- teraz już w wielu innych sklepach można znaleźć dobre promocje. poza tym wolę wydać kilka zł więcej i się nie denerwować na zakupach.
EM
6 lat temu
Niedawno wlazłam do Nike, Adidasa i się złapałam za głowę tam ceny są z kosmosu a jakość tych ubrań taka sobie płaci się tylko i wyłącznie za logo bo jakość produktów do najlepszych nie należy.
obserwator
6 lat temu
Biedronka w Ełku przy u. Warszawskiej ,to porażka nie można" przecisnąć "się między półkami, tyle "dziadostwa " naładowane
Miron
6 lat temu
Marka to nadmuchana przez marketing bańka, która niekoniecznie ma związek z jakością.